Dragon Ball Z Kakarot - walka z bossem: Frizer

Jak pokonać wszystkie formy Frizera.

W ostatnim rozdziale głównej opowieści gry czeka nas ciężki, wieloetapowy bój z samym Imperatorem Frizerem. To jeden z najtwardszych bossów w Dragon Ball Z: Kakarot.

Przed nami ciężka batalia, do której powinniśmy się solidnie przygotować. Sprawę utrudnia fakt, że znajdujemy się na innej planecie i nie mamy dostępu do dań przyrządzanych przez Chichi. W zasadzie jedyną alternatywą są automaty kucharskie i zapasy zabrane z Ziemi.

Frizer z każdą bitwą jest coraz silniejszy. Zmienia się i ewoluuje. Jego ciosy stają się coraz potężniejsze. W trakcie wszystkich starć przeciwnik zachowuje ten schemat ataku. Jego nowe umiejętności wpasowują się w ten schemat.

Każda bitwa daje nam wiele okazji do wyprowadzania własnych serii ciosów w zwarciu i superataków. Powinniśmy jednak walczyć ostrożnie, wycofując się po wykonaniu kombinacji, by nie dać się złapać rywalowi.

W trakcie wykonywania zadań głównej linii fabularnej walczymy z Frizerem siedem razy. Zagramy przeciwko niemu jako Son Gohan w misji Przerażający imperator, jako Piccolo podczas Piccolo na ratunek! i Straszna nowa forma, a także jako Vegeta w trakcie zadania Ostateczna forma imperatora. Jako Son Goku zmierzymy się w misjach Powrót Son Goku, Przebudzony Gniew oraz Legendarny Super Saiyanin.

Boss powróci w trzecim rozdziale gry. Będziemy z nim walczyć jako Trunks w trakcie zadania Frizer kontratakuje.

Schemat ruchów Frizera

Podczas wszystkich walk wróg zachowuje się według określonego schematu. Wraz z kolejnymi transformacjami jego umiejętności ewoluują i stają się coraz większym zagrożeniem. Szyk jego ruchów pozostaje jednak ten sam. To tworzy bardzo wiele możliwości, które możemy wykorzystać na swoją korzyść.

Działania bossa są uporządkowane według tego schematu:

  • 1. Odsunięcie się/zwiększenie dystansu
  • 2. Inicjacja ogłuszającym atakiem w zwarciu/atak serią pocisków z dystansu
  • 3. Kombinacja ciosów/superatak

Gdy Frizer jest przyparty do muru, zaczyna używać kombinacji ataków chaotycznie. Jeżeli chcemy wygrać z nim, nie zużywając przy tym zbyt wielu przedmiotów regeneracyjnych, szukamy momentów do ataku pomiędzy kolejnymi fazami ruchów rywala i wycofujemy się po wykonaniu jednej serii lub superataku.

Kiedy i jak atakować

Podczas wszystkich walk będziemy mieli mnóstwo okazji do wyprowadzenia bezkarnego ataku. Najlepszym momentem jest chwila po uniku ogłuszających szarż Frizera, przykładowo gdy wykorzystuje uderzenie Falą śmierci (1).

Na dalszych etapach boss będzie jednak wydłużał swoje techniki, zaraz po ataku wykonując kolejny. Musimy bardzo uważać i odskakiwać lub przerywać natarcie.

435

Najlepszą chwilą do ataku jest zawsze pierwsza faza ataku bossa, czyli wtedy, gdy odsuwa się od nas, zajmując pozycję do natarcia. Wtedy mamy szansę na wyprowadzenie najdłuższej kombinacji lub najtrudniejszego superataku.

Kiedy i jak unikać

Za każdym razem, gdy widzimy, że wróg doładowuje ki, cofamy się i szykujemy do uników. Zawsze staramy się trzymać w bezpiecznej odległości, gdy jest na drugim lub trzecim etapie swojego schematu ruchów.

Najbezpieczniejszym, ale nie najlepszym rozwiązaniem jest trzymanie się na dystans przez większą część starcia. W zależności od tego, jakiego bohatera kontrolujemy, musimy dopasować swoją taktykę do realnych możliwości. Grając Son Gohanem raczej nie powinniśmy się zbytnio zbliżać do rywala. Gdy jednak walczymy jako Vegeta lub Son Goku, korzystamy z ich przewagi w zwarciu i dążymy do skrócenia dystansu.

436

Bez perfekcyjnego opanowania uników (2), nie uda nam się pokonać tego bossa, nawet jeżeli będziemy dobrze radzili sobie z trzymaniem go na odległość.

Po kolejnych transformacjach superataki Frizera stają się jeszcze trudniejsze do uniknięcia. Wyzwanie staje się coraz większe, więc musimy odpowiednio dopasowywać swoją taktykę - więcej i lepiej unikać lub dążyć do szybszego zakończenia walki.

Wszystkie formy Frizera

Pierwszą formę rywala widzimy tylko podczas dialogów. Przed pierwszą walką transformuje i przechodzi do kolejnej postaci.

Druga forma Frizera jest najbardziej toporna. Przeciwnik porusza się i reaguje wolniej niż w pozostałych postaciach. Po serii uników często używa silnego ataku pięścią lub ogonem. Alternatywnie do skrócenia dystansu wykorzystuje Falę śmierci, czyli szarżę z kopnięciem. Możemy obronić się przed tymi technikami, przesuwając się do boku ekranu z wzmocnieniem lub unikając (3) w odpowiedniej chwili.

437

Uciekając do boku, możemy uniknąć także Nawałnicy śmierci i Miotacza śmierci. W tym pierwszym przypadku boss wysyła kilka świecących na złoto kul energii, które eksplodują dopiero po pewnym czasie. Alternatywnie możemy polecieć w dół lub do góry. Miotacza śmierci unikamy dokładnie w ten sam sposób.

Trzecia forma Frizera wygląda najgroźniej, jednak w rzeczywistości może być gorzej, o czym przekonamy się podczas kolejnych walk. Kiedy wróg transformuje do tej postaci nabiera prędkości i siły, a w jego palecie pojawiają się nowe ataki.

Powinniśmy szczególnie uważać na Pocisk śmierci. Ta technika jest wyjątkowo groźna i trudna do uniknięcia w ostatniej chwili. Wróg wysyła pocisk pędzący z wielką prędkością.

438

Gdy nas trafi, uruchamia się animacja prowadząca do potężniejszego uderzenia. Powinniśmy umykać do boku (4), gdy zauważymy, że rywal szykuje się do wykonania tej techniki.

Czwarta forma Frizera jest jego ostateczną postacią. Po transformacji ma dostęp do pełnej palety wyjątkowo groźnych ataków, większej mocy i zwinności.

Boss wciąż wykorzystuje techniki z poprzednich walk, jednak teraz ich działanie jest spotęgowane. Wszystkie ataki mają większy zasięg działania i zadają większe obrażenia. Musimy dopasować swoją taktykę, bardziej skupiając się na unikach i kontratakach.

Przykładowo Pocisk śmierci nie jest już pojedynczym wystrzałem. Przeciwnik wypuszcza kilka ładunków (5). Pomiędzy nimi pozostaje przestrzeń (6), którą możemy wykorzystać do własnego natarcia jeszcze w czasie trwania ataku wroga. Równie dobrze możemy wznieść się do góry ponad obszar działania ciosu i stamtąd wyprowadzić kontrę.

439

Jeżeli wcześniej tego nie robił, teraz będzie używał potężnej Kuli śmierci (7). Ten atak jest praktycznie niemożliwy do uniknięcia. Najlepszym rozwiązaniem jest błyskawiczna odpowiedź naszym najlepszym superatakiem. Jeżeli zrobimy to odpowiednio szybko, uda nam się przerwać natarcie wroga.

440

Podczas finałowej walki przeciwnik użyje pełni swojej mocy. Jego wygląd nieco się zmieni, zwiększy się jego siła, ale wciąż pozostaje w tej samej formie, więc jego techniki pozostają zasadniczo takie same.

Przemianie ulega technika Ostrza śmierci. Teraz ten atak ma teraz dwie fazy. W drugiej wywołuje zmianę widoku na rzut izometryczny. Zamiast jednego ostrza, pojawi się ich kilka (8). Musimy zręcznie unikać (9), przemieszczając się w wybranych kierunkach.

441

Jeżeli będziemy pamiętać o wszystkich zasadach walki z Frizerem i wykorzystywać wszystkie okazje do ataku, bitwa może się zakończyć zaskakująco szybko. Ten boss jest rzeczywiście groźny, dopóki nie wiemy, jak do niego podejść.

Mechafrizer to nowa postać rywala, który przyjmie ją na początku trzeciego rozdziału głównej opowieści. Będziemy z nim walczyć jako Trunks z przewagą poziomów, formą Super Saiyanina oraz efektywnymi superatakami obszarowymi. Warto przypomnieć sobie sposób prowadzenia poprzedniej bitwy. Tym razem przyjmiemy podobną taktykę.

677

Przeciwnik walczy tak samo (10) jak wtedy, gdy był w swojej czwartej formie. Jego ataki są groźne, więc powinniśmy starać się unikać (11) wszystkich, które możemy. Warto też wykorzystywać każdą okazję do użycia umiejętności Płonącego ataku. Rywal ma problem z unikaniem jej, więc możemy w łatwy sposób zadać mu poważne obrażenia.

678

Musimy uważać zwłaszcza na potężną Kulę śmierci (12). Tego ataku nie sposób uniknąć, więc najlepszym wyjściem jest próba powstrzymania przeciwnika własnym superatakiem. Pozostałe techniki wroga również wymagają czujności. Warto dążyć do jak najszybszego zakończenia starcia.

Następnie: Dragon Ball Z Kakarot - walka z bossem: Android nr 17

Spis treści: Dragon Ball Z Kakarot - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Dragon Ball Z Kakarot - walka z bossem: Massuo i Sereck