Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sprzedaż Star Wars Jedi: Upadły Zakon przekroczyła oczekiwania EA

Firma zamierza zróżnicować swoją ofertę gier.

Przy okazji publikacji raportu finansowego za trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego kierownictwo EA ujawniło, że Star Wars Jedi: Upadły Zakon sprzedało się w ponad 8 milionach egzemplarzy.

To więcej niż firma oczekiwała. Koncern zakładał, że do końca marca 2020 roku produkcja znajdzie od 6 do 8 milionów nabywców, podczas gdy rezultat udało się przewyższyć na kilka miesięcy przed wspomnianym terminem.

W Star Wars Jedi: Upadły Zakon wcielamy się w padawana

Dyrektor finansowy Electronic Arts - Blake Jorgensen - nie ukrywa, że „wynik jest bardzo dobry”, zwłaszcza jak na grę akcji nastawioną na zabawę w pojedynkę. W związku z sukcesem tytułu, wydawca zrewidował prognozy i spodziewa się, że przed końcem marca łączna sprzedaż wyniesie 10 mln kopii.

Zapytany o możliwość rozszerzenia Star Wars Jedi: Upadły Zakon o dodatkowe treści, szef EA - Andrew Wilson - zaprzeczył, podkreślając, że jakiekolwiek DLC musiałyby być inne niż w przypadku Apex Legends czy serii FIFA.

EA pracuje nad kolejnymi grami Star Wars

- Zespół odpowiedzialny za grę jest jednak jednym z najbardziej kreatywnych w naszej firmie i całej branży. Ekipa już myśli, gdzie zabrać graczy lubiących ten typ rozgrywki - podkreślił menedżer. Dobre wyniki produkcji skłoniły też koncern do przemyślenia strategii działania i zróżnicowania własnej oferty.

Wilson zaznacza, że choć tak zwane „gry usługi”, „społecznościowe interakcje” i multiplayer są ważne dla dużej liczby graczy, Star Wars Jedi: Upadły Zakon udowodniło, że nadal jest miejsce dla tytułów skoncentrowanych na fabule i zabawie w pojedynkę.

Zobacz na YouTube

Zobacz: Star Wars Jedi: Fallen Order (Upadły Zakon) - Poradnik, Solucja

Natomiast w samym trzecim kwartale bieżącego roku fiskalnego EA wygenerowało 1,59 miliardów dolarów przychodu, a więc więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej, gdy kwota wynosiła 1,28 miliardów dolarów.

Co ciekawe, zdecydowana większość pieniędzy - 1,12 mld dolarów - pochodzi z dystrybucji cyfrowej. Osiągnięte wyniki przełożyły się na zyski w wysokości 346 milionów dolarów (poprzednio: 262 milionów dolarów).

Źródło: Raport finansowy EA, VG247

Następnie: Cloud w sukience i powrót starych znajomych w zwiastunie Final Fantasy 7

Read this next