Wszystkie demony Doom Eternal. Jak odnowiono przeciwników z drugiej części serii?

Sprite'y kontra modele 3D.

Na kanale Noclip w serwisie YouTube pojawił się wywiad z Hugo Martinem, reżyserem Doom Eternal. Deweloper opowiedział o wszystkich przeciwnikach w grze, zarówno nowych, jak i przeniesionych z drugiej części serii, wydanej w 1994 roku.

W Doom 2: Hell on Earth oponentów reprezentowały sprite'y, czyli płaskie, animowane obrazki, które obracały się w kierunku gracza. Tym razem zadaniem twórców było oczywiście przygotowanie modeli trójwymiarowych.

W Eternal powraca między innymi piekielny żołnierz, który tym razem jest w stanie zaatakować wręcz, latający i okrągły Pain Elemental, a także Archvile, przyzywający wrogów i atakujący falami ognia.

Martin twierdzi, że nowy projekt demonów pociąga za sobą nie tylko zmiany wizualne, ale też związane z rozgrywką. id Software chce, aby gracz zawsze zastanowił się, która broń jest najlepsza w danej sytuacji. Przykładowo oponent zwany Carcassem powstał po to, by kontrować ataki wyrzutni rakiet i zmusić bohatera do zmiany podejścia.

doom
Pain Elemental, stary znajomy

- Kiedy myślisz, angażujesz się, a kiedy nie myślisz, to się nudzisz - tłumaczy deweloper, często odwołując się do demonów jako „figur na szachownicy”.

Doom Eternal zadebiutuje 20 marca na PC, PS4 i Xbox One, a potem trefi na Switcha. Oprócz nowych wrogów otrzymamy też kolejne narzędzia - jak linkę z hakiem - więcej swobody i bardziej otwarte przestrzenie.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami