Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nadgodziny przy Cyberpunk 2077 to nic w porównaniu z Wiedźminem 3 - tłumaczy deweloper CD Projekt Red

"Jeżeli wypełnimy obowiązki, możemy wyjść po ośmiu godzinach".

Zapowiedź tzw. crunchu, czyli okresu wytężonych prac i nadgodzin, związanego z Cyberpunkiem 2077, wywołała poruszenie w mediach, ale według jednego z deweloperów CD Projekt Red, sytuacja wygląda znacznie lepiej niż w przypadku Wiedźmina 3.

„Faktycznie jesteśmy w »trybie crunchu«, ale nie jest tak źle, jak kiedyś” - tłumaczy anonimowy twórca w rozmowie z prowadzącą kanał Madqueen Show na YouTube. „W czasach Wiedźmina 3, jeśli dostaliśmy informację, że wchodzimy w crunch, każdy musiał zostać i pracować, niezależnie od tego, czy miał jakieś obowiązki”.

Zobacz na YouTube

„Teraz [przy Cyberpunk 2077 - red.], wszystko opiera się na harmonogramie i wydajności. Jeśli zdołamy zrobić na czas to, co do nas należy, i zostanie to zaakceptowane przez dział kontroli jakości, możemy wyjść po ośmiu godzinach. Nikt nie zmusza nas, byśmy zostali, i nie rządzi się” - wyjaśnia członek polskiego zespołu.

Przedstawiciel CD Projekt Red dodaje jednak, że warunki są różne w przypadku każdego działu. Przykładem grupy, w której sytuacja jest znacznie bardziej napięta, są projektanci poziomów, „jako że ich praca wpływa bezpośrednio na to, jak przyjemna jest rozgrywka”.

Podobnie wygląda kwestia działu audio, który znajduje się na końcu procesu produkcyjnego. Wszystkie inne elementy muszą być w zaawansowanym stadium, zanim powstanie dźwięk, dlatego im więcej czasu marnuje się na „niższych szczeblach”, tym mniej czasu na pracę mają dźwiękowcy.

Crunch przy Wiedźminie 3 był rzekomo znacznie gorszy - mimo że tematu nie podchwyciły media

„Koniec końców, aktualnie sytuacja w studiu znacznie odbiega od katastrofalnego okresu Wiedźmina 3 w ostatnim roku produkcyjnym” - podkreśla rozmówca Madqueen. „Cieszę się, że przezwyciężyliśmy [silny crunch - red.] jako studio. Jeszcze trochę nam brakuje [do całkowitej eliminacji - red.], ale wydaje mi się, że zawsze znajdą się osoby, które zostaną do późna, ze względu na deadline'y czy wysoką ambicję”.

Wiadomość o crunchu w Cyberpunk 2077 przekazano po przełożeniu daty premiery. Gra zadebiutuje 17 września 2020 roku.

Następnie: Xbox Series X i porty konsoli z bliska na nieoficjalnych zdjęciach

Read this next