Rockstar odpowiada na zarzuty zyskania ponad 37 milionów funtów na ulgach podatkowych

Rzekomo na produkcję GTA 6.

Firma Rockstar oraz organizacja UKIE (The Association for UK Interactive Entertainment) odniosły się do krytyki twórców Red Dead Redemption dotyczącej zyskania ponad 37 mln funtów dzięki ulgom podatkowym.

Według serwisu TaxWatch, suma ta stanowi aż 37 procent ogólnej wartości ulgi podatkowej dla całej branży gier wideo w Wielkiej Brytanii za 2019 rok. Pieniądze te mają być podobno przeznaczone na produkcję nowej odsłony GTA.

W komentarzu dla VG24/7 przedstawiciele Rockstara podkreślili, że ulgi podatkowe pozwalają „znacząco podnieść poziom inwestycji w Wielkiej Brytanii i umożliwiły stworzenie ponad tysiąca miejsc pracy dla specjalistów”.

a1bf79bd7b39d81cdefe1c5ddea7e97ecce063dc
Grand Theft Auto 5

„Sukces gier wspieranych przez ten program nie tylko znacząco wspiera ekonomię, ale też pomaga budować solidną pozycję Wielkiej Brytanii na czele branży produkcji gier wideo” - dodał reprezentant studia Rockstar.

Rządowy program Video Games Tax Relief pozwala różnym firmom zyskać w sumie 100 mln funtów na ulgach podatkowych. Przedstawiciele UKIE zaznaczają, że „VGTR oferuje doskonały zwrot inwestycji dla podatników. Za każdy funt zainwestowany w branżę gier dzięki programowi VGTR aż 4 funty wracają na rynek ekonomiczny”.

By zakwalifikować się do programu ulgi podatkowej, gry muszą spełnić szereg kryteriów. Chodzi między innymi o pozytywne przejście tak zwanego Testu Kulturowego, który determinuje, czy dany tytuł jest wystarczająco „brytyjski lub europejski” pod względem postaci, różnorodności kulturowej czy wartości.

Warto zaznaczyć, że - przykładowo - Red Dead Redemption 2 zostało sklasyfikowane jako gra „kulturowo brytyjska”, więc wymagania i reguły nie są zbyt wygórowane.

Do programu VGTR zgłosiło się ponad 1100 firm, ale według raportu dziennika Guardian, prawie połowa środków od 2014 roku zostaje przeznaczona tylko na cztery korporacje - Sony, Segę, Warner Media i Rockstar.

Źródło: VG24/7

Następnie: Potwory z krzesła i koca - kulisy motion-capture do Monster Hunter World

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami