Dreams - premiera i najważniejsze informacje

Funkcje kreatora, kampania fabularna, gatunki gier.

Dreams to dzieło studia Media Molecule, znanego z serii LittleBigPlanet. Nowy projekt zespołu jest jeszcze bardziej zaskakujący i innowacyjny, choć opiera się na podobnych założeniach - to nie tyle gra w klasycznym rozumieniu tego słowa, a niezwykle rozbudowany kreator.

Nabywając produkt, otrzymamy co prawda standardową przygodę dla jednego gracza, ale podstawą Dreams jest korzystanie z gier i światów stworzonych przez społeczność.

Możliwości są niemal nieograniczone: od przyjaznych platformówek, po strzelanki czy mroczne horrory. Jeszcze w fazie wczesnego dostępu w Dreams powstało tyle zachwycających projektów, że trudno uwierzyć, że stworzono je za pomocą kreatora.

  • Premiera: 14 lutego 2020
  • Platforma: PS4
  • Wersja językowa: brak informacji
  • Producent: Media Molecule
  • Wydawca: Sony Interactive Entertainment
  • Wydawca PL: Sony Interactive Entertainment Polska

Data premiery

Dreams już od kwietnia 2019 roku zadebiutowało w fazie wczesnego dostępu, dlatego tak dużo graczy zdążyło już stworzyć imponujące projekty. Pełna wersja, dla wszystkich chętnych, trafi na rynek w walentynki, 14 lutego 2020 roku. Dopiero wtedy zostanie udostępniona kampania fabularna, stworzona przez samo Media Molecule.

dr2

Aktualnie to tytuł na wyłączność PlayStation 4, ale pojawiły się już pogłoski, że z dużym prawdopodobieństwem trafi również na PC.

Działanie i możliwości kreatora

Dreams to znacznie ambitniejszy kreator niż poprzednie projekty studia. Pozwala tworzyć nie tylko gry reprezentujące dowolny gatunek, ale też treści takie jak filmy, rzeźby czy nawet muzykę. Słowem - sztukę.

dr3

Wszystkie kreacje mogą być udostępniane społeczności gry. Użytkownik może też bez przeszkód przeglądać katalog projektów przygotowanych przez inne osoby.

Gracze korzystają z biblioteki assetów (gotowych elementów) przygotowanych przez twórców Dreams, ale także społeczność. Mogą je dowolnie modyfikować i ponownie udostępniać.

Kreowanie światów i rozgrywki odbywa się głównie dzięki stworzeniu zwanym imp, który przybiera rolę kursora i umożliwia wchodzenie w interakcję ze wszystkimi wirtualnymi elementami. Sterowanie impem może się odbywać między innymi poprzez ruchy DualShockiem lub kontrolerem ruchowym move (co znacznie ułatwia np. rzeźbienie).

dr4

Kreator, pomimo wielu możliwości, jest maksymalnie uproszczony i przeznaczony dla osób, które nie mają doświadczenia z programowaniem. Przykładowo, tworząc własnę animację, wystarczy nacisnąć przycisk Record, a następnie „chwycić” postać i poruszyć nią w pożądany sposób, by potem zakończyć „nagrywanie”.

Rozgrywka

Trudno w zwięzły sposób opisać rozgrywkę w Dreams, bo wszystko zależy od projektantów danych poziomów czy gier. Możliwe jest stworzenie zabawy single-player lub kooperacyjnej w niemal każdym gatunku, jaki można sobie wyobrazić - i w każdym uniwersum.

Nie brakuje więc walki, strzelanin, wyścigów, symulatorów statków kosmicznych, gier sportowych, interaktywnych doświadczeń muzycznych, platformówek, horrorów, zagadek logicznych, skradanek. Jedynym limitem jest wyobraźnia twórcy.

dr6

Dreams nadaje się też do odtwarzania innych gier. Do kreatora przeniesiono już Dead Space, Cuphead czy pierwsze Metal Gear Solid. Nie ma więc znaczenia gatunek, a nawet umiejscowienie kamery czy sposób poruszania się postaci. Tak trudne projekty wymagają oczywiście wiele cierpliwości i ich finalny wygląd zależy od umiejętności twórcy, ale wydaje się, że w Dreams nic nie jest niemożliwe.

Jeśli chodzi o tryb single-player zaprojektowany przez Media Molecule, to otrzymamy trzy przygody: jedną w mrocznym klimacie noir, platformówkę z zagadkami środowiskowymi i grę akcji w realiach science fiction. Studio chce w ten sposób zaprezentować bogate możliwości edytora.

Wszystkie trzy kampanie będą tworzyć spójną opowieść. Wspólnym mianownikiem jest człowiek o imieniu Art, który śni o wspomnianych przygodach.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

The Last of Us 2 - Poradnik, Solucja

Kompletny przewodnik: opis przejścia, misje, sekrety i mechanika gry.

RekomendacjaThe Last of Us 2 - Recenzja

Świat się zmienia, ludzie nigdy.

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami