Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Bleeding Edge - premiera i najważniejsze informacje

Walka, bohaterowie, rozgrywka.

Bleeding Edge to nowy projekt studia Ninja Theory, czyli twórców Hellblade: Senua's Sacrifice. To trzecioosobowa, wieloosobowa gra akcji, w której rywalizują dwie drużyny, składające się z czterech bohaterów.

Choć gra przypomina nieco hero shootery - jak np. Overwatch - to stawia w znacznej mierze na walkę wręcz. Postacie są jednak różnorodne i dysponują umiejętnościami, niczym w grze Blizzarda.

Podczas walki kluczowe jest taktyczne działanie i dobieranie drużyny tak, aby zdolności bohaterów wzajemnie się uzupełniały.

  • Premiera: 24 marca 2020
  • Platforma: Xbox One, PC
  • Wersja językowa: brak informacji
  • Producent: Ninja Theory
  • Wydawca: Xbox Game Studios
  • Wydawca PL: nieznany

Data premiery, preorder i Game Pass

Bleeding Edge trafi na rynek 24 marca 2020 roku, równocześnie na PC i Xbox One. Produkcja od dnia premiery będzie dostępna w abonamencie Game Pass, zarówno na konsoli, jak i PC.

Składając zamówienie przedpremierowe, uzyskujemy dostęp do dwóch zamkniętych testów alfa - rozpoczynających się 14 lutego i 13 marca. Nabywcy preordera otrzymują też pakiet Punk Pack, z trzema ekskluzywnymi skórkami postaci.


Bohaterowie

Bleeding Edge na premierę zaoferuje dwunastu bohaterów - nie wiadomo jeszcze, czy liczba zwiększy się w przyszłości. Każda postać należy do jednej z klas, przy czym podział jest dość standardowy: atak, tank, wsparcie.

Postacie mają wyrazistą osobowość, współgrającą z wyglądem, animacjami i atakami. Projekt wojowników przywodzi na myśl gry MOBA czy Overwatch.

Większość bohaterów walczy w zwarciu, ale są też jednostki ze zdolnościami dystansowymi. Jedna z postaci - Gizmo - ma nawet na wyposażeniu karabin.

Inne przykłady herosów to Maeve - nieco przerażająca starsza pani, która atakuje kościstą dłonią bez mięśni i skóry, a także zamyka wrogów w wielkiej klace dla ptaków, czy Zero Cool, który wygląda trochę jak zawodowy streamer, a na polu walki dosłownie lata na gamingowym fotelu, co chwilę zerkając na ekran swojego smartfona.

Buttercup to z kolei słusznych rozmiarów kobieta, której nogi zostały zastąpione sporej wielkości kołem, a ręka - piłą tarczową. Wśród bohaterów jest też El Bastardo - nastawiony na atak wojownik z dwiema maczetami, którymi tnie w wirującej spirali.


Rozgrywka i walka

Gra to sieciowa bijatyka, w której do walki stają dwie czteroosobowe drużyny, składające się z różnych bohaterów. Każdy ma podstawowe ataki, kilka zdolności specjalnych (odnawiających się z czasem, czyli tzw. cooldownem), a także umiejętność ostateczną, ładującą się najdłużej.

Pomimo chaosu na polu walki, podczas rozgrywki kluczowe jest umiejętne wykorzystywanie talentów postaci i łączenie ataków. Przykładowo jeden z bohaterów może przyciągnąć wroga hakiem i pozwolić innemu graczowi zaatakować ofiarę z bliska. Warto też korzystać z elementów mapy, np. zepchnąć oponenta pod nadjeżdżający pociąg.

Szczególną rolę w walce mają oczywiście klasy wsparcia, zajmujące się leczeniem i zapewniające sojusznikom tarczę. Tacy bohaterowie trzymają się raczej z dala od głównej potyczki, wypatrując kolegów, którzy potrzebują pomocy.

Mapy są zróżnicowane i oferują różne drogi dotarcia do celu, co sprzyja flankowaniu i zaskakiwaniu oponentów.

W grze nie zabrakło personalizacji wyposażenia. W trakcie rozgrywki zdobywamy ulepszenia cybernetyczne, którymi wpływamy na broń i umiejętności kierowanej postaci.

Read this next