Wiedźmin 2 na Ultra wciąż wyzwaniem dla PC. Techniczna analiza Digital Foundry

35 FPS na RTX 2080 Ti?

Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry przygotowali materiał o Wiedźminie 2, w którym analizują warstwę techniczną gry i sprawdzają, jak produkcja działa na nowoczesnych komputerach.

Druga część przygód o Białym Wilku zadebiutowała w 2011 roku, okresie międzygeneracyjnym. Początkowo pojawiła się tylko na PC i, jak twierdzą dziennikarze Digital Foundry, „zaprezentowała grafikę, która była o poziom wyżej od tego, co mogły osiągnąć w tamtym czasie konsole”. Stanowiło to niemal przedsmak tego, co zobaczymy w kolejnej generacji.

Jednym z najbardziej imponujących aspektów Wiedźmina 2 były szczegółowe modele postaci oraz obiektów - zarówno pod względem liczby poligonów, jak i realistycznych tekstur. Digital Foundry podaje w tym miejscu przykład łańcuchów, w których Geralt był uwięziony w początkowej lokacji gry, lochach. Każde ogniwo jest osobnym, geometrycznym kształtem.

Między innymi ze względu na gęstą geometrię, gra była wymagająca dla sprzętu. Na wysokich ustawieniach Wiedźmin 2 znacznie przewyższał możliwości konsoli, dlatego na Xbox 360 (na którego trafił w 2012 roku) gołym okiem widać znaczące kompromisy.

Digital Foundry zauważa, że oświetlenie robi wrażenie nawet dziś, ale pociąga za sobą konieczność zmniejszenia rozdzielczości cieni lub zrezygnowania z zastosowania filtrów (co czyni je mniej realistycznymi).

wie2
Modele postaci robiły wtedy wrażenie

Na maksymalnych ustawieniach i w rozdzielczości 1080p, Wiedźmin 2 nie jest w stanie osiągnąć 60 klatek na sekundę nawet na dość mocnym sprzęcie. Przetestowano dwie konfiguracje, Intel Core i5 8400 i Radeon RX 580 oraz Intel Core i5 8400 i GeForce GTX 1060.

Wszystko przez dwie opcje w ustawieniach: Ubersampling, który po włączeniu wewnętrznie renderował grę nawet w 8K, a także filmową głębię ostrości - innowacyjną, rzadko spotykaną technikę, która na karcie RTX 2080 Ti obniża FPS z ok. 130 do ok. 35.

Reklama

Skocz do komentarzy (10)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (10)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami