Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rośnie liczba graczy powyżej 50. roku życia - sugeruje nowe badanie

Gra więcej kobiet niż mężczyzn.

Amerykańska organizacja AARP przeprowadziła ankietę, z której wynika, że coraz więcej starszych osób sięga po gry.

W badaniu wzięło udział 3737 osób powyżej 50. roku życia. Spośród ankietowanych 44 procent określono jako graczy, co oznacza, że posiadają telefon, komputer, tablet lub konsolę i grają przynajmniej raz w miesiącu. Dla porównania: w 2016 roku wynik wynosił 38 procent.

Rośnie liczba graczy powyżej 50. roku życia - fragment wyników ankiety AARP

Respondenci, którzy są miłośnikami wirtualnej rozrywki, bawią się grami przez średnio 5 godzin tygodniowo, przy czym aż 47 procent codziennie (dla porównania: trzy lata temu rezultat wynosił 40 procent). Z kolei 49 proc. to kobiety, a 40 proc. mężczyźni.

Najpopularniejszą platformą wśród graczy powyżej 50. roku życia są telefony lub inne urządzenia mobilne, które wybiera 73 proc. badanych. Mniej - 47 proc. - używa komputerów albo laptopów, zaś jedynie 13 proc. korzysta z konsol.

Starsi częściej grają w sieci niż 5 lat temu - fragment wyników ankiety AARP

Największym zainteresowaniem cieszą się produkcje logiczne, w które gra 49 proc. respondentów. Na drugim miejscu uplasowały się karcianki (47 procent), a najmniej popularnymi są tytuły action-adventure i strzelanki - oba gatunki jako ulubione wskazało po 5 proc. ankietowanych.

Poza tym 76 proc. osób twierdzi, że gra dla zabawy, przy czym 67 proc. uważa też, że wirtualna rozrywka pozwala zachować ostrość umysłu, zaś 63 proc. lubi także wyzwania i rozwiązywanie problemów. Natomiast 60 proc. chce również zniwelować nudę, a 57 proc. zmniejszyć stres.

Najpopularniejszą platformą starszych graczy są urządzenia mobilne - fragment wyników ankiety AARP

Ponadto 42 proc. narzuca sobie ograniczenia czasowe, choć tylko 13 proc. twierdzi, że jest uzależniona od gier. To nie wszystko - AARP szacuje, że gracze powyżej 50. roku życia w 2019 roku na wirtualną rozrywkę wydali 3,5 miliarda dolarów.

Co ciekawe, spośród niegrających 57 proc. przekonuje, że nie są fanami takiego spędzania wolnego czasu, a 5 proc. przyznało, że po prostu nie rozumie nowoczesnych technologii. Z kolei 9 proc. uważa, że gry są jedynie dla młodszych osób.

Źródło: AARP

Następnie: CES 2020: Sony opracowało elektryczny samochód

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.
Komentarze