Rośnie liczba graczy powyżej 50. roku życia - sugeruje nowe badanie

Gra więcej kobiet niż mężczyzn.

Amerykańska organizacja AARP przeprowadziła ankietę, z której wynika, że coraz więcej starszych osób sięga po gry.

W badaniu wzięło udział 3737 osób powyżej 50. roku życia. Spośród ankietowanych 44 procent określono jako graczy, co oznacza, że posiadają telefon, komputer, tablet lub konsolę i grają przynajmniej raz w miesiącu. Dla porównania: w 2016 roku wynik wynosił 38 procent.

ankieta_aarp01
Rośnie liczba graczy powyżej 50. roku życia - fragment wyników ankiety AARP

Respondenci, którzy są miłośnikami wirtualnej rozrywki, bawią się grami przez średnio 5 godzin tygodniowo, przy czym aż 47 procent codziennie (dla porównania: trzy lata temu rezultat wynosił 40 procent). Z kolei 49 proc. to kobiety, a 40 proc. mężczyźni.

Najpopularniejszą platformą wśród graczy powyżej 50. roku życia są telefony lub inne urządzenia mobilne, które wybiera 73 proc. badanych. Mniej - 47 proc. - używa komputerów albo laptopów, zaś jedynie 13 proc. korzysta z konsol.

ankieta_aarp02
Starsi częściej grają w sieci niż 5 lat temu - fragment wyników ankiety AARP

Największym zainteresowaniem cieszą się produkcje logiczne, w które gra 49 proc. respondentów. Na drugim miejscu uplasowały się karcianki (47 procent), a najmniej popularnymi są tytuły action-adventure i strzelanki - oba gatunki jako ulubione wskazało po 5 proc. ankietowanych.

Poza tym 76 proc. osób twierdzi, że gra dla zabawy, przy czym 67 proc. uważa też, że wirtualna rozrywka pozwala zachować ostrość umysłu, zaś 63 proc. lubi także wyzwania i rozwiązywanie problemów. Natomiast 60 proc. chce również zniwelować nudę, a 57 proc. zmniejszyć stres.

ankieta03
Najpopularniejszą platformą starszych graczy są urządzenia mobilne - fragment wyników ankiety AARP

Ponadto 42 proc. narzuca sobie ograniczenia czasowe, choć tylko 13 proc. twierdzi, że jest uzależniona od gier. To nie wszystko - AARP szacuje, że gracze powyżej 50. roku życia w 2019 roku na wirtualną rozrywkę wydali 3,5 miliarda dolarów.

Co ciekawe, spośród niegrających 57 proc. przekonuje, że nie są fanami takiego spędzania wolnego czasu, a 5 proc. przyznało, że po prostu nie rozumie nowoczesnych technologii. Z kolei 9 proc. uważa, że gry są jedynie dla młodszych osób.

Źródło: AARP

Następnie: CES 2020: Sony opracowało elektryczny samochód

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami