Tworzenie gier na PS5 jest łatwiejsze niż kiedykolwiek - uważa Shuhei Yoshida z Sony

Sprzęt jest przyjazny deweloperom.

Shuhei Yoshida z Sony uważa, że tworzenie gier dedykowanych PS5 - konsoli następnej generacji firmy - jest bardzo łatwe.

Były szef studiów należących do japońskiego koncernu, a obecnie nadzorujący współpracę z autorami niezależnymi, udzielił wywiadu magazynowi Dengeki PlayStation. W rozmowie powołał się na deweloperów, według których nowe urządzenie jest bardzo przyjazne.

gow_ps51
Na PS5 zapewne pojawi się kontynuacja God of War

- W przypadku PS5 tworzenie gier nigdy nie było łatwiejsze. Jeżeli trudno obejść wyzwania związane ze sprzętem, projektanci nie mogą skoncentrować się na przygotowywaniu produkcji. Jeżeli więc konsola upraszcza cały proces, można więcej czasu poświęcić na rozwój tytułów - tłumaczy.

Yoshida jednocześnie przyznaje, że deweloperom najwięcej problemów sprawiło PS3, które - jak zaznacza - było najbardziej kłopotliwym urządzeniem w 25-letniej historii platform spod szyldu PlayStation.

spiderman2_ps5
Powstaje też podobno Spider-Man 2

Japończyk dodaje, że zmiana w tej kwestii pojawiła się wraz z PS4, na którym przygotowywanie gier sprawiało znacznie mniej trudności. Wyjaśnia, że na nowej konsoli tworzenie produkcji wygląda podobnie, choć jest jeszcze łatwiejsze.

Dokładna data premiery PlayStation 5 nie jest znana, ale sprzęt powinien zadebiutować pod koniec 2020 roku - w okresie świątecznym. W podobnym okresie ukaże się konkurencyjne Xbox Series X.

Źródło: Wccftech

Następnie: Polski Superhot VR w tydzień zarobił ponad 2 miliony dolarów

Reklama

Skocz do komentarzy (7)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (7)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami