Minecraft z ray tracingiem i bez - porównanie graficzne dwóch wersji w materiale od Nvidii

Prezentacja prac graczy.

Nvidia opublikowała materiał poświęcony technice ray tracing - śledzenia promieni w czasie rzeczywistym - w Minecrafcie.

W nagraniu porównano ze sobą sceny zarejestrowane z włączonym i wyłączonym rozwiązaniem graficznym. W niektórych przypadkach różnice są dosyć duże - mechanika ma znaczący wpływ między innymi na wygląd wirtualnej wody.

Wideo przedstawia też projekty, które fani stworzyli w Minecrafcie z aktywnym ray tracingiem. W listopadzie Nvidia zaprosiła część graczy na specjalne wydarzenie, by mogli przetestować grę w wersji ze śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym - prace powstały w dwa dni.

Obsługa techniki graficznej trafi do słynnej produkcji, ale w wersji dla systemu Windows 10. Funkcja pojawi się w grze w 2020 roku jako część darmowej aktualizacji, choć dokładnego terminu udostępnienia opcji na razie nie ujawniono.

minecraft_rtx1
Minecraft z ray tracingiem wygląda inaczej

Zobacz: Minecraft - poradnik i najlepsze porady

Rozwiązanie zmierzające do Minecrafta to tak zwany path tracing, czyli rodzaj ray tracingu, opierający się głównie na odbijaniu promieni świetlnych. Do tytułu zostanie wprowadzone obliczane na bieżąco oświetlenie globalne, które będzie realistycznie padać na świat i poszczególne bloki.

Warto jednak zaznaczyć, że z możliwości techniki skorzystają wyłącznie osoby, które posiadają komputer wyposażony w jedną z kart graficznych GeForce z serii RTX.

Następnie: Games with Gold: styczeń 2020 - pełna oferta

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami