Minecraft Earth - surowce: jak zbierać materiały do budowy i moby

Elementy dotykowe.

Na tej stronie opisujemy jedną z podstawowych mechanik rozgrywki w Minecraft Earth - szukanie i zbieranie surowców. Materiały przydają się do budowy i edycji struktur, więc najlepiej mieć ich jak najwięcej.

Gromadzenie przedmiotów w Minecraft Earth działa trochę jak szukanie Pokemonów w Pokemon Go. Spacerując, nasz awatar przemieszcza się po mapie i może wchodzić w interakcje ze wszystkimi przedmiotami, które obejmuje okrąg w okół niego:

Screenshot_20191212_200725_com.mojang.minecraftearth

Elementy otoczenia, które możesz kliknąć (rozpocząć zbieranie) podświetlone są dodatkowo jasną obwódką. Jeżeli wybierzesz surowiec lub moba, który znajduje się poza zasięgiem okręgu, ten przedmiot lub zwierzę zostanie podświetlone na czerwono. Oznacza to, że musisz podejść bliżej, aby go zebrać.

Kiedy klikniesz element znajdujący się w okręgu, ten przeniesie się na środek ekranu. Musisz teraz kilkukrotnie kliknąć w ekran, symulując w ten sposób używanie narzędzi z oryginalnego Minecrafta i rozbijanie bloków.

Screenshot_20191212_160638_com.mojang.minecraftearth
Screenshot_20191212_160623_com.mojang.minecraftearth
Screenshot_20191212_175750_com.mojang.minecraftearth

Jeśli już dotkniesz ekranu wystarczającą liczbę razy, przedmiot rozpadnie się na surowce, które automatycznie trafią do ekwipunku, co zobrazuje animacja. Moby także przeniosą się do plecaka po serii kliknięć - nie stanie im się krzywda.

Które przedmioty można rozbić w Minecraft Earth, by zyskać materiały

Elementy, które możesz zebrać, łatwo wyróżniają się na tle płaskiej mapy. Oprócz mobów są to też skupiska bloków, drzewa i skrzynki - gra nazywa je wszystkie elementami dotykowymi.

Podstawowe surowce konstrukcyjne, takie jak ziemia, żwir, kamień czy kwiaty wypadają ze skupisk kostek na mapie. Drewno i liście możesz z kolei pozyskać z różnych rodzajów drzew.

Są też skrzynki, w których możesz znaleźć rzadkie, a nawet epickie przedmioty, takie jak wiadro lawy lub błota, szyny, drzwi, pnącza, przyciski, płytki naciskowe, różne kolory wełny, drabinę, dźwignię, lampę, pochodnię i inne. Warto więc skorzystać z okazji, gdy na mapie widzisz poniższy przedmiot:

skrzynia2

Następnie: Minecraft Earth - płytki konstrukcyjne: czym są, jak kupować i zdobywać nowe

Spis treści: Minecraft Earth - poradnik i najlepsze wskazówki