Skip to main content

Star Wars Jedi: Upadły Zakon - sekrety i znajdźki: Zeffo, cz. 1

Skrzynie, esencje zdrowia i mocy, złote pojemniki ze stymem.

Zeffo to planeta, na którą trafiamy wraz z postępami w kampanii fabularnej w Star Wars Jedi: Fallen Order.

Podobnie, jak w innych lokacjach, również tutaj jest do znalezienia sporo skrzyń i sekretów. Należy przy tym pamiętać, że dostęp do sporej części z nich uzyskasz dopiero po odblokowaniu odpowiednich mocy i zdolności, które stają się dostępne wraz z postępami w kampanii.

Poniżej prezentujemy sekrety i skrzynie, które można odnaleźć na Zeffo. W pierwszej części opisaliśmy znajdźki do odnalezienia w następujących lokacjach:

• Zrujnowany hangar
  • Smagane wiatrem ruiny
  • Grobowiec Eilrama

Skrzynie, skrzynia ze stymem - Zrujnowany hangar

Pierwsze skrzynie, w tym jedną ze stymem, znajdziesz już na terenie hangaru. Strzałka wskazuje lokację pierwszej skrzyni.

Pierwsza skrzynia (1) znajduje się w budynku z lewej strony lądowiska.

Drugą skrzynię znajdziesz na terenie hangaru z prawej. Po przejściu przez niego skręć w lewo, a zobaczysz pojemnik (2).

Aby dotrzeć do trzeciej udaj się na górską ścieżkę z prawej. Omiń szczury, udaj się w lewo, a po chwili dotrzesz do wodospadu. Na prawo od niego jest przejście (3), z którego skorzystaj.

Dotrzesz do jaskini i podwyższenia. Wejdź na nie i otwórz złotą skrzynię (4) ze stymem.

Aby dotrzeć do ostatniej skrzyni w tej lokacji kontynuuj bieg, aż dotrzesz za główną bramę, gdzie szturmowcy walczą ze szczurami. Skręć w lewo, a zobaczysz platformę (5), po której wejdź na górę. Skrzynia będzie na wprost.

Skrzynie - Porzucona wioska, Ośrodek turbin

Przechodząc przez centrum wioski skręć w prawo, wskocz na podwyższenie przy drzwiach z lewej i udaj się w prawo. Skrzynia (1) będzie na wprost.

Wróć do centrum wioski i rusz przed siebie, aż dotrzesz do zniszczonego pomostu. Przejdź na drugą stronę, a skrzynia (2) będzie na wprost.

Skręć w lewo, przeskocz na budynek, wejdź na niego, a potem przeskocz nad przepaścią. Skrzynia (3) będzie z lewej.

Podczas przechodzenia po belce w Ośrodku turbin spójrz w lewo, a zobaczysz ostatnią skrzynię (4).

Esencja zdrowia - Wichrowe urwiska

Kolejny sekret, tym razem zwiększający ilość zdrowia, znajdziesz w jaskini, oznaczonej na powyższej mapie strzałką.

Aby się do niej dostać zacznij przeskakiwać po obracających się platformach, które należy zatrzymywać mocą. Ostatnią ustaw tak, żeby dostać się na podwyższenie z punktem medytacyjnym (1).

Odwróć się w prawo, wskocz na górę i przejdź przez kilka kolejnych platform. Po dotarciu na stały ląd skieruj się do jaskini z lewej i biegnij tak długo, aż dotrzesz do esencji zdrowia (2).

Skrzynie - Stary monument

Po dotarciu do miejsca ze szturmowcami skręć w lewo i włam się robotem do komputera, dzięki czemu otworzysz przejście (1), gdzie znajduje się skrzynia. Następnie wejdź do budynku (2).

Zacznij kierować się w górę, aż dotrzesz do wielkiego tłoka. Zatrzymaj go, kiedy przed bohaterem pojawi się wolna przestrzeń (3). Wskocz na nią, a potem przejdź do skrzyni (4) z lewej.

Opuść powyższy budynek zjeżdżając po linie i skieruj się do przejście z lewej. Przejdź po trzech rurach nad przepaścią, za którą znajduje się przeciwnik i skręć w lewo przy linie. Znajdziesz tu skrzynię (5).

Wejdź na górę po wspomnianej powyżej linie i skręć w prawo, a po chwili dotrzesz do kolejnej skrzyni (6).

Skrzynie, Esencja zdrowia - Rozdrabniacze projektu świder

W powyższym regionie znajdziesz kilka sekretów - pierwszy z nich został zaznaczony strzałką na mapie.

Aby do niego dotrzeć wystarczy przejść przez fragment bazy. Trafisz na platformę z przeciwnikami. Z lewej strony będzie skrzynia (1).

Aby dotrzeć do drugiej zatrzymaj pierwszy rozdrabniacz (2) i wskocz do jaskini (3). Skrzynia będzie za kratą z lewej. Dostaniesz się do niej, jeśli spowolnisz rozdrabniacz, skręcisz w pas, po którym jeździ, a potem w lewo.

Przejdź przez pomieszczenie z rozdrabniaczami i podejdź do tyczek przy urwisku. Zatrzymaj pierwszy mechanizm (4), wskocz na niego, a potem przeskocz na drugi (5).

Kontynuuj w ten sposób, aż dotrzesz do platformy z esencją zdrowia (6).

Ostatnią skrzynię w lokacji znajdziesz na platformie ze szturmowcami. Pojemnik (7) stoi z lewej strony.

Skrzynie - Starożytne katakumby

Po przejściu przez mały labirynt z wyjściami, przez które będą przechodzić duże szczury, dotrzesz do rozwidlenia. Udaj się w lewo, wskocz na górę (1), a dotrzesz do skrzyni.

Skrzynie, Skrzynia ze stymem - Lodowe jaskinie

W tej lokacji natkniesz się na kilka sekretów. Pierwszy z nich, skrzynia, został zaznaczony strzałką na powyższej mapie.

Pierwsza skrzynia (1) znajduje się we wnęce tuż pod punktem zapisu gry.

Udaj się na lewo od punktu medytacyjnego i kontynuuj, aż dotrzesz do przepaści z dwoma linami (2).

Skorzystaj z niej, aby dostać się na drugą stronę, gdzie znajdziesz złotą skrzynię (3) ze stymem.

Aby dotrzeć do kolejnych sekretów obejdź lokację i dostań się do przejścia (4) na prawo od jednej z wind.

Pokonaj tor przeszkód składający się z wielu ścian, po których należy biegać i kontynuuj, aż dotrzesz na stały ląd. Oprócz kilku wrogów znajdziesz tu dwie skrzynie (5), a także drzwi aktywujące skrót w pobliże punkty zapisu gry.

Ostatnią skrzynię (6) znajdziesz przy windzie z lewej. Dostaniesz się tam spowalniając i przeskakując po obracających się trybach (7) oraz przebiegając po ścianie.

Skrzynie - Smagane wiatrem ruiny

W tej lokacji, stanowiącej przedsionek grobowca, natkniesz się na dwie skrzynie. Pierwsza (1) jest na dole z prawej, a druga na górze (2) z prawej. Do pierwszej dostaniesz się bez problemów. Aby dotrzeć do drugiej skorzystaj z podmuchu powietrza, dzięki któremu dotrzesz na półkę skalną, a potem skocz na drugi podmuch, co doprowadzi bohatera do sekretu.

Skrzynie, Esencje mocy - Grobowiec Eilrama

W grobowcu natkniesz się na kilka sekretów, które opisujemy poniżej. Powyższa strzałka przedstawia miejsce ulokowania pierwszego z nich - esencji mocy.

Aby dostać się do esencji mocy (1) należy rozwiązać zagadkę ze sferą, która została opisana w solucji. Druga możliwość, to skorzystanie z mocy pchnięcia, aby umieścić sferę w centralnym punkcie lokacji.

Po dotarciu do miejsca z punktem medytacyjnym i kilkoma sferami udaj się na górę i skorzystaj z przejścia (2).

Po zjechaniu na dół dotrzesz do liny, którą złap. Nie przeskakuj jednak na ścianę przed sobą, ale skręć w lewo. Przed sobą zobaczysz jeszcze dwie liny, a na końcu skrzynię (3).

Po zdobyciu poprzedniej skrzyni kontynuuj podróż, przechodząc po drodze przez pomieszczenie, gdzie trzeba przeskakiwać między podmuchami wiatru. Ścieżka doprowadzi do lokacji ze strażnikiem oraz wybuchowymi roślinami. Zbliż się rośliny (4) z lewej i popchnij ją na kratę (5). Po eksplozji odblokuje się przejście do esencji mocy.

Po przejściu przez wyżej opisane pomieszczenie dotrzesz do długiego korytarza. Z jego prawej strony znajduje się pęknięta ściana. Użyj na niej pchnięcia, a potem wskocz na górę do miejsca, gdzie znajdziesz skrzynię (6).

Aby dotrzeć do kolejnej skrzyni wróć do pomieszczenia z punktem zapisu. Udaj się do sfery (7) na dole, przepchnij ją, a potem szybko zatrzymaj. Następnie wejdź na windę (8), która zjedzie na dół. Po chwili wjedziesz na górę i dotrzesz do miejsca z poszukiwanym przedmiotem.