Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Scenariusz Cyberpunk 2077 zająłby osiem grubych tomów książek

Twierdzi CD Projekt Red.

Scenariusz stworzony na potrzeby Cyberpunk 2077 jest tak obszerny, że zająłby około osiem grubych tomów książek, natomiast dialogi to około dwa tomy - twierdzi Marcin Blacha, główny scenarzysta projektu.

Autor przekazał informacje w rozmowie z serwisem INNPoland, podczas której opowiedział też o różnicach fabuły poprzednich gier CD Projekt Red względem Cyberpunk 2077.

Cyberpunk 2077 jest podobno krótszy niż Wiedźmin 3, ale o wiele bardziej skomplikowany

- Z perspektywy twórcy Cyberpunk 2077 to opowieść o bohaterach postawionych w opozycji do świata, a świat jest jednym z bohaterów i dla mnie to znacznie szersza skala niż opowieści o małych ludzkich dramatach przedstawione w Wiedźminach - tłumaczy Blacha.

W wywiadzie poruszono też temat natury dialogów w nowej produkcji warszawskiego studia. W trakcie rozmów w grze pojawią się terminy, które bez znajomości uniwersum nie byłyby jasne.

- Unikaliśmy w dialogach neologizmów, ale za to często nadawaliśmy nowe znaczenia znanym terminom. Bohaterowie rozmawiając więc o „pełnej konwersji” mają na myśli wymianę biologicznego ciała na ciało elektromechaniczne, a gdy mówią „optyka”, zazwyczaj odnoszą się do elektronicznego wspomagania wzroku - wyjaśnia scenarzysta.

Zobacz na YouTube

Zespół, którym przewodniczy Marcin Blacha przy pracy nad Cyberpunk 2077 korzysta z grafów i schematów, bo nieliniowej opowieści nie da się zapisać inaczej w komfortowy dla autorów sposób. Scenarzyści prowadzą też encyklopedię z wiedzą o grze.

Zadaniem Blachy jest dopilnowanie, aby fabuła nie tylko była wysokiej jakości, ale też spójna - to znaczy, by bohaterowie nie wychodzili z roli, a konkretne wątki powracały w odpowiednich momentach.

Cyberpunk 2077 zadebiutuje 16 kwietnia 2020 roku na PC, PS4 i Xbox One, przy czym twórcy nie wykluczają przeniesienia produkcji również na kolejną generację konsol.

Źródło: INNPoland

Następnie: Tomasz Zubilewicz o pogodzie z Death Stranding - nietypowa prognoza popularnego prezentera

Read this next