Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Remaster Diablo 2 raczej nie powstanie, ponieważ Blizzard utracił kod źródłowy gry

Uważają twórcy oryginału.

Szanse na powstanie remastera Diablo 2 są niewielkie, ponieważ Blizzard utracił kod źródłowy - uważają twórcy słynnej serii, czyli David Brevik, Erich Schaefer i Max Schaefer.

Deweloperzy wzięli udział w panelu dyskusyjnym na wydarzeniu ExilCon 2019. W trakcie rozmowy opowiedzieli o sytuacji, która mogła doprowadzić do nie wydania słynnej produkcji o walce z hordami demonów.

Okazuje się, że w końcowej fazie prac nad Diablo 2 nieodwracalnie uszkodzono kod źródłowy i wszystkie zastosowane elementy graficzne. Ponadto Blizzard nie wykonał kopii zapasowej, więc odzyskanie danych było niemożliwe. Projektanci wpadli w panikę.

Diablo 2 nadal uchodzi za jednego z najlepszych przedstawicieli gatunku

- Ostatecznie udało nam się odtworzyć większość na bazie tego, co członkowie zespołu mieli w domach. Posiadałem znaczną część (…) Spędziliśmy kilka dni na odbudowie kodu, który działał dobrze, ale straciliśmy całą historię - tłumaczy Erich Schaefer.

- Stworzenie remastera Diablo 2 byłoby dla Blizzarda bardzo trudnym zadaniem, ponieważ wszystkie zastosowane wówczas elementy graficzne przepadły. Musieliby je przygotować od zera - dodaje deweloper.

Zobacz na YouTube

O odświeżonej wersji drugiej części cyklu - na wzór nowych wydań Warcraft 3 lub StarCraft - spekuluje się od jakiegoś czasu. Wielu podejrzewało, że projekt zostanie zapowiedziany na tegorocznym BlizzConie, do czego jednak nie doszło. Według nieoficjalnych informacji, grę porzucono - być może właśnie ze względu na problemy z brakiem kodu źródłowego.

Bracia Schaeferowie i Brevik to twórcy diabelskiej serii. Pierwszą odsłonę Diablo rozwijali w swoim niezależnym studiu Condor, które Blizzard wykupił tuż przed premierą gry w 1996 roku. Panowie opuścili szeregi firmy po wydaniu kontynuacji.

Źródło: GameSpot

Następnie: Powinniśmy mocniej skupić się na grach RPG - twierdzi Phil Spencer z Microsoftu

Read this next