The Outer Worlds - wady: plusy i minusy, kiedy występują

Wady, które mogą przynieść wiele zalet.

The Outer Worlds, oprócz klasycznego rozwoju postaci, oferuje ciekawą mechanikę, dzięki której możemy zdobyć dodatkowe punkty, by wybrać nowe atuty, w tym te najlepsze.

Standardowo jeden punkt atutów zdobywamy co drugi poziom. Wówczas możemy wybrać jeden atut z puli dostępnych. System wad natomiast umożliwia zdobycie dodatkowych punktów, niezależnie od tych, które zdobyliśmy podczas awansu na nowy poziom doświadczenia.

168

Przyjmując wadę, musimy liczyć się z konsekwencjami - w tym wypadku z tym, że obniżymy wybrane statystyki. Kiedy pojawi się ekran informujący o nowej wadzie, musimy zdecydować się, czy chcemy ją przyjąć, czy nie. Decyzja jest opcjonalna, ale też - niestety - nieodwołalna, nie można jej zmienić ani przesunąć w czasie.

169

Ekran przyjęcia wady pojawia się tylko w określonych momentach - zawsze po wydarzeniach, które ściśle wynikają z danej wady. Na przykład: jeśli często otrzymamy obrażenia od upadku, istnieje duża szansa, że na naszym monitorze ukaże się stosowny komunikat. To samo tyczy się innych zdarzeń, np. ran otrzymanych od danego typu przeciwników lub rodzaju obrażeń itd.

Nie można zaplanować podczas rozgrywki, kiedy dana wada ma się pojawić, ale można próbować ją wywołać, powtarzając czynności z nią związane. Przyjęcie dużej dawki danego typu obrażeń może się do tego znacznie przyczynić.

170

Kiedy warto przyjąć wadę? Na pewno wtedy, gdy chcemy zdobyć jak największą liczbę atutów i niegroźne są nam konsekwencje wynikające z efektów wad.

Nad zaakceptowaniem wady warto również zastanowić się wówczas, gdy rozgrywka wydaje się nam zbyt łatwa, a obniżenie statystyk wpłynie na trudność walki, a tym samym przyniesie pewne urozmaicenie. W tym wypadku z takiego rozwiązania powinni skorzystać zaawansowani gracze.

Następnie: The Outer Worlds - zasłona holograficzna: jak i kiedy korzystać

Spis treści: The Outer Worlds - Poradnik, Solucja

Poprzednio: The Outer Worlds - broń i pancerz: modyfikacja ulepszanie, naprawa, rozmontowywanie

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami