Red Dead Redemption 2 z techniką ray tracingu, dzięki modyfikacji Reshade

Nowe oblicze westernu Rockstara.

Red Dead Redemption 2 na PC oficjalnie nie obsługuje ray tracingu, ale jeden z graczy użył oprogramowania Reshade, by uruchomić grę z włączonym path tracingiem - odmianą wspomnianej techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.

Rozwiązanie nie działa tak dobrze, jak w wersji rozpowszechnionej przez firmę Nvidia i jest nieco ograniczone. Przykładowo system nie wykrywa kierunku, z którego pada światło, co może skutkować źle wyświetlanymi efektami.

Materiał opublikowany przez użytkownika o pseudonimie Digital Dreams wskazuje jednak, że mimo kłopotów, ray tracing aktywowany dzięki Reshade poprawia wygląd najnowszej produkcji studia Rockstar.

Warto jednak zaznaczyć, że aplikacja może negatywnie wpłynąć na wydajność - Red Dead Redemption 2 samo w sobie jest mocno wymagającym tytułem, a oprogramowanie dodatkowo obciąża kartę graficzną.

W filmie zauważyć można spadki płynności w scenach z włączonym ray tracingiem. Autor nagrania nie ukrywa, że podczas testów, na potrzeby których uruchomił grę w najwyższych ustawieniach graficznych, myślał, że „usmaży” komputer.

rdr2pc_debiut
Red Dead Redemption 2 zadebiutowało na PC kilka dni temu

Zobacz: Red Dead Redemption 2 - Poradnik, Solucja

Reshade, które nadal znajduje się w fazie alfa, uzyskuje dostęp do bibliotek DirectX, by aktywować szereg funkcji wizualnych. Narzędzie otrzymają osoby, które wesprą twórcę w serwisie Patreon kwotą co najmniej 20 dolarów.

Źródło: DSO Gaming

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami