Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Death Stranding - zlecenie 14: dostawa paczki z pomocą; hermatogranat, worek z krwią

Udajemy się na Zachód, do Węzła Portowego.

W końcu nadszedł ten moment. Wybieramy się do Węzła Portowego, który jest ostatnim miejscem w tej części mapy - należy je oczywiście podłączyć do sieci chiralnej. Aby to zrobić, zaraz po ukończeniu zlecenia nr 13, pozostań w Węźle Stołecznym.

Za pomocą terminala zaakceptuj zlecenie dla Sama - już na podglądzie misji zauważysz, że do celu musisz przebyć całą mapę. Węzeł Portowy (1) znajduje się bowiem w południowo-zachodnich krańcach lokacji.

Dostawa polega na dostarczeniu czterech paczek z pomocą różnego typu. Ładunek jest dość ciężki, bo jego łączna waga to 50 kilogramów. Otrzymasz także możliwość stworzenia nowego sprzętu, worka z krwią. Przedmiot ten służy do uzupełnienia krwi, jeśli Sam straci jej nieco w walce. Uzupełnianie następuje automatycznie.

Warto zabrać ze sobą chociaż trzy worki z krwią - choć nie przydadzą się od razu, będą pomocne pod koniec tego zadania. Każdy worek waży jeden kilogram, więc można swobodnie zabrać je ze sobą.

Do tego otrzymasz pierwszą broń do walki z wynurzonymi, czyli hermatogranat. Stwórz go trzy sztuki i zabierz ze sobą. Granatu możesz użyć na każdego wynurzonego, wystarczy że wybierzesz go z ekwipunku, następnie wycelujesz za pomocą L2 i rzucisz przyciskając (przytrzymaj dla dłuższego rzutu) R2.

Korzystanie z hermatogranatu wykorzystuje krew. Jeśli nie posiadasz przy sobie worków z krwią, granat pobierze płyn z twojego ciała - staraj się tego unikać. Każdy hermatogranat waży 2,5 kilograma, ale pozwala na łącznie pięć rzutów. Najlepiej jest celować bezpośrednio w wynurzonego, a jeśli to niemożliwe, po prostu pod jego nogi. Jeśli kolor wynurzonego (2) zmieni się na czerwono, nie będzie już stanowił zagrożenia i możesz przejść obok niego bezpiecznie.

Hermatogranaty będziesz mógł na pewno przetestować podczas podróży na południowy zachód. Przydadzą ci jednak w końcowej fazie zlecenia, dlatego lepiej je oszczędzać i omijać wynurzonych.

Drogę do Węzła Portowego możesz dobrać dowolnie, ale w pewnym momencie i tak znajdziesz się w kamiennym wąwozie (3), gdzie na pewno po raz kolejny zetkniesz się z wynurzonymi. W tym momencie, zwłaszcza w ciasnych przesmykach, lepiej już skorzystać z hermatogranatów.

Poniżej przedstawiamy także najbardziej optymalną trasę przez pasmo górskie, którego nie da się minąć w żaden inny sposób. Drabiny i liny mogą się tu przydać, lecz nie są konieczne.

Po minięciu wynurzonych i wyjściu z wąwozu trafisz do zielonej doliny, w której tle zauważysz Węzeł Portowy (4). Uważaj jednak podczas zbiegania ze zbocza.

Łatwo tam stracić równowagę, głównie przez ciężar na plecach i wywrócić się, co spowoduje uszkodzenie ładunku. Choć pokusa jest silna, staraj się utrzymywać równowagę i zbiegać powoli, zachowawczo oraz nie potknąć się o skały. Po przekazaniu ładunku w terminalu zostaniesz przeniesiony do kwatery. Ze zlecenia nr 14 przeskoczysz dość nietypowo, bo do zlecenia nr 16.

Następnie: Death Stranding - zlecenie 16: eliminacja - wynurzony (walka z bossem - pożeracz)

Spis treści: Death Stranding - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Death Stranding - zlecenie 12 i 13: tajne dokumenty; dostawa kryptobiotów

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Death Stranding

PS4, PC

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze