Fani odkryli, jak do pierwszego Dark Souls dodawać własne mapy - 8 lat po premierze

Rozwiązano problem z wykrywaniem kolizji.

Po ośmiu latach od premiery oryginalnej wersji pierwszej odsłony Dark Souls, fani odkryli sposób na implementowanie do gry własnych map.

Do tej pory wprowadzanie lokacji przygotowanych przez graczy było niemożliwe. Przeszkodą okazały się kłopoty z wykrywaniem kolizji - wszystkie części cyklu używają mechaniki Havok, którego pliki są ukryte i niepodatne na modyfikacje.

Problem rozwiązali użytkownicy o pseudonimach Meowmaritus i Horkrux. Pierwszy opracował narzędzie, które pozwala implementować do produkcji modele otoczenia, ale pozbawionego wykrywania kolizji.

Drugi zaś znalazł sposób, by na mapy dodawać wspomniany system: użył starszej wersji narzędzia od firmy Havok. Korzystając z przygotowanego mechanizmu, inny fan - Dropoff - w ramach testów przeniósł do tytułu planszę Crossfire z Half-Life.

Internautka Zullie, która na Twitterze opisała kulisy działań użytkowników, podkreśla, że do tej pory próbowano rozwiązać problem zbyt skomplikowanymi metodami. Zaznacza jednocześnie, że mimo sukcesu, implementowanie własnych lokacji nadal nie jest łatwe.

Fanka tłumaczy, że przed autorami modyfikacji wciąż długa droga - nadal mają problem z plikami odpowiadającymi za poruszanie postaci niezależnych. Sytuację utrudnia też fakt, że From Software nie zapewnia oficjalnego wsparcia dla twórców modów.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami