Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fani odkryli, jak do pierwszego Dark Souls dodawać własne mapy - 8 lat po premierze

Rozwiązano problem z wykrywaniem kolizji.

Po ośmiu latach od premiery oryginalnej wersji pierwszej odsłony Dark Souls, fani odkryli sposób na implementowanie do gry własnych map.

Do tej pory wprowadzanie lokacji przygotowanych przez graczy było niemożliwe. Przeszkodą okazały się kłopoty z wykrywaniem kolizji - wszystkie części cyklu używają mechaniki Havok, którego pliki są ukryte i niepodatne na modyfikacje.

Problem rozwiązali użytkownicy o pseudonimach Meowmaritus i Horkrux. Pierwszy opracował narzędzie, które pozwala implementować do produkcji modele otoczenia, ale pozbawionego wykrywania kolizji.

Drugi zaś znalazł sposób, by na mapy dodawać wspomniany system: użył starszej wersji narzędzia od firmy Havok. Korzystając z przygotowanego mechanizmu, inny fan - Dropoff - w ramach testów przeniósł do tytułu planszę Crossfire z Half-Life.

Cover image for YouTube videoDark Souls 1 - Crossfire Map (test 2)

Internautka Zullie, która na Twitterze opisała kulisy działań użytkowników, podkreśla, że do tej pory próbowano rozwiązać problem zbyt skomplikowanymi metodami. Zaznacza jednocześnie, że mimo sukcesu, implementowanie własnych lokacji nadal nie jest łatwe.

Fanka tłumaczy, że przed autorami modyfikacji wciąż długa droga - nadal mają problem z plikami odpowiadającymi za poruszanie postaci niezależnych. Sytuację utrudnia też fakt, że From Software nie zapewnia oficjalnego wsparcia dla twórców modów.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dark Souls

PS3, Xbox 360, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.

Komentarze