Gears 5 - piła, jak jej używać

Ostry dodatek do Lancera.

Lancer z piłą to najbardziej rozpoznawalna broń z Gears of War. Powraca oczywiście w Gears 5 i często korzystamy z niej w kampanii fabularnej, a także trybach sieciowych.

Mimo że to Miażdżyciel jest najskuteczniejszy w trybie multiplayer, to Lancer przydaje się do osłaniania towarzyszy, zaczepiania wrogów z daleka i wykańczania przeciwników leżących poza zasięgiem strzelby.

Wrogów możemy też jednak zabijać podczepioną do lufy piłą mechaniczną. To proste - wystarczy przytrzymać przycisk przeładowania broni (R na PC i RB na padzie). Jeśli jesteśmy blisko wroga i idziemy w jego kierunku, nastąpi wtedy egzekucja (1).

pila1
pila2

Co ważne, wróg może jednak zareagować. Jeśli sam zdąży szybko wcisnąć przycisk przeładowania, rozpocznie kontrę, która zaowocuje siłowaniem się na piły (2). Trzeba tu wciskać wyświetlany na ekranie przycisk jak najszybciej, by wygrać taki pojedynek.

Stosowanie piły jest jednak ryzykowne i powinniśmy zostawiać taki sposób eliminacji na wyjątkowe momenty. Można użyć piły gdy zbliżamy się do wroga, który nas nie widzi. Jeśli jednak zechcemy podejść z piłą do przeciwnika od przodu czy nawet z boku, gdy pozostaniemy w zasięgu jego wzroku, to najprawdopodobniej zginiemy od jednego strzału ze strzelby, zanim zdążymy odpalić piłę.

Następnie: Gears 5 - waluty: żelazo, scrap, jak zarabiać

Spis treści: Gears 5 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Gears 5 - Miażdżyciel: jak skutecznie korzystać ze strzelby

Digital FoundryCzy cena PS5 Digital Edition może być niższa? - analiza Digital Foundry

W teorii: usunięcie napędu Blu-ray stwarza pewne możliwości.