Realistyczny chaos i destrukcja otoczenia w projekcie dewelopera ze Szwecji

Niszczenie voxeli.

Dennis Gustafsson to pochodzący ze Szwecji fizyk, programista i niezależny deweloper. Projektant od jakiegoś czasu pracuje nad zaawansowanym systemem zniszczeń wirtualnych obiektów zbudowanych z voxeli.

Zaprezentowane do tej pory materiały przedstawiają szczegółową oraz realistyczną destrukcję otoczenia. Obracane w proch przedmioty zachowują się autentycznie - przykładowo rury i dachy zawalają się po pozbyciu się konstrukcji podpierających.

Gustafsson ujawnił, że choć do tej pory rozwijał jedynie sam system zniszczeń, od kilku miesięcy pracuje nad grą, która wykorzysta rozwiązanie. Produkcja znajduje się jednak na wczesnym etapie rozwoju.

Deweloper podkreśla, że sam tytuł nie powinien wymagać do działania mocnego sprzętu. Obecna wersja działa w 60 klatkach na sekundę na komputerze wyposażonym w czterordzeniowy procesor i kartę graficzną GeForce GTX 1070.

Co ciekawe, gra obsłuży technikę ray tracingu, czyli śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Projektant zdecydował się jednak na zastosowanie odmiany rozwiązania, która nie potrzebuje GPU z serii RTX od Nvidii.

Data premiery gry (która nie ma jeszcze nazwy) opartej na zaawansowanym systemie destrukcji otoczenia nie jest znana. Wkrótce jednak powinna trafić do programu Early Access na Steamie - Gustafsson przygotowuje obecnie stosowną kartę katalogową.

Źródło: Twitter

Następnie: Star Wars: The Mandalorian - zwiastun serialu aktorskiego w świecie „Gwiezdnych wojen”

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

RekomendacjaThe Last of Us 2 - Recenzja

Świat się zmienia, ludzie nigdy.

The Last of Us 2 - Poradnik, Solucja

Kompletny przewodnik: opis przejścia, misje, sekrety i mechanika gry.

Digital FoundryCzy cena PS5 Digital Edition może być niższa? - analiza Digital Foundry

W teorii: usunięcie napędu Blu-ray stwarza pewne możliwości.

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami