Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Producentowi Apex Legends puściły nerwy. Obraził i zwyzywał graczy

Nie zabrakło niecenzuralnych określeń.

Pod piątkowym wątkiem na Reddicie, tłumaczącym zmiany w systemie mikrotransakcji w Apex Legends, doszło do kłótni deweloperów z graczami. W toku dyskusji producent gry wyzwał użytkowników, narzekając na toksyczną społeczność.

Zaczęło się od wydarzenia Iron Crown, w trakcie którego gracze mieli możliwość zdobycia unikalnych, Legendarnych skórek. Przedmioty można było uzyskać wyłącznie dzięki lootboksom, których cena przewyższała standardowe pakiety. W obliczu krytyki twórcy zdecydowali się umożliwić zdobycie bonusów w inny sposób, a także przeprosili fanów gry na Reddicie, tłumacząc przy okazji wprowadzone zmiany.

Według twórców, Iron Crown oferuje najlepsze skiny w grze

Wątek przerodził się jednak w sprzeczkę, w wyniku której producent gry - Drew McCoy - określił graczy w dość nietypowy sposób.

„Pracuję w branży dostatecznie długo, by pamiętać czasy, w których gracze nie byli kompletnymi dupkami. To było całkiem fajne. Zawiązałem wtedy kilka długotrwałych przyjaźni” - głosi komentarz McCoy'a.

Gdy jeden z użytkowników nazwał deweloperów chciwymi sk*********, McCoy odpowiedział: „Hej, ludzie. Znalazłem ch***, o którym mówiłem”. Potem dodał jeszcze: „Czyżbym, technicznie rzecz biorąc, nazwał graczy ch*****? Nie wiem. Zjadłem pikantny lunch, czuję to”.

Cover image for YouTube videoApex Legends – Iron Crown Collection Event Trailer

Do dyskusji włączył się też menedżer do spraw społeczności w Respawn Entertainment, Jay Frechette, który bronił producenta i zwrócił uwagę, że gracze obrażają deweloperów.

„Więc to w porządku, że wy nazywacie nas pieprzącymi głupoty kłamcami i obrzucacie nas innymi wyzwiskami, kiedy przepraszamy za błędy, ale my jesteśmy »niedojrzali«, kiedy zwracamy na to uwagę. Rozumiem” - napisał.

Mimo że to gracze sprowokowali przedstawicieli studia, ostre słowa producenta spotkały się z bardzo negatywnym odbiorem społeczności, która wystosowała krótką notatkę z wiadomością dla deweloperów.

Gracze podobno nie zapomną zachowania producenta gry

„Dopuściliście się poważnego grzechu - przeszliście na osobistą płaszczyznę. Zrobiliście to wy, zespół profesjonalistów, który stara się zarobić. Przeszliście na osobistą płaszczyznę i zdecydowaliście się obrazić graczy” - czytamy w publikacji. „Niezbyt mądry ruch. Nie zapomnimy tego. Ustaliliście nowy ton naszych rozmów (...). Dobra robota, świetna decyzja PR-owa”.

Ostatecznie za zachowanie deweloperów na forum przeprosił za pośrednictwem Twittera sam szef Respawn Entertainment - Vince Zampella - obiecując próbę naprawy relacji z graczami.

„Nie chcemy, by Respawn był kojarzony z takim zachowaniem. Przepraszam każdego fana, który poczuł się urażony. Zawsze będę stał murem za moim zespołem i wspierał go w walce z toksycznością, w tym obrzydliwymi wiadomościami, włącznie z groźbami śmierci i komentarzami odnośnie rodziny. Jednakże (...) musimy być przykładem. W ubiegłym tygodniu nim nie byliśmy”.

Źródło: Reddit

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Apex Legends

PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze