Amerykański Walmart usuwa brutalne gry z ekspozycji, ale wciąż sprzedaje broń

Działania po ostatnich strzelaninach.

Kierownictwo amerykańskiej sieci sklepów Walmart poleciło pracownikom usunięcie reklam i stanowisk z prezentacjami brutalnych gier wideo oraz filmów.

Decyzja zapadła po dwóch niedawnych strzelaninach w placówkach firmy w Teksasie i Mississippi. W sumie zginęły 24 osoby.

Sklepy Walmart mają też wstrzymać wszelkie zapowiedziane wcześniej wydarzenia promujące premiery strzelanek czy innych gier ze scenami przemocy, a nawet unikać promocji produktów związanych z polowaniami.

Sieć wciąż sprzedaje broń - list do pracowników nie zawierał żadnej wzmianki na temat ewentualnego ograniczenia promocji stanowisk z półautomatycznymi karabinami czy amunicją.

Zarząd korporacji odpowiedział już na krytykę i naciski ze strony niektórych środowisk, że nie ma zamiaru zmieniać polityki związanej ze sprzedażą broni palnej.

180228190315_2000_file_walmart_guns_exlarge_169
Broń na sprzedaż w Walmarcie

Niedawno prezydent Donald Trump obwiniał „makabryczne” gry wideo za strzelaniny w USA.

W związku z niedawnymi wydarzeniami, telewizja ESPN zrezygnowała też z planowanej transmisji turnieju EXP Invitational APEX Legends, który odbędzie się 11 sierpnia.

Źródło: Vice

Następnie: Darmowe Call of Duty zadebiutuje w 2020 roku - nieoficjalne informacje

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami