The Sinking City - Ku głębinom: Monolity, Pieczęć, czciciele skały, halucynacje, Cthygonnarr

Ostatnie śledztwo, które doprowadzi nas do zakończenia.

Jest to ostatnie fabularne dochodzenie, które rozpocznie się automatycznie po ukończeniu sprawy o nazwie Frunący feniks. Głównym celem będzie odnalezienie ważnych punktów związanych z Pieczęcią, po aktywowaniu których będzie można dostać się do tajemniczego Cthygonnarru.

166

Zacznij od skierowania się do swojego pokoju w hotelu (A na mapie). Przyjrzyj się informacjom na tablicy z lewej (będą różnić się w zależności od decyzji podejmowanych w trakcie gry) oraz informacji na stole. Następnie skorzystaj z pałacu umysłu:

  • Jestem nasieniem - Nasienie nie musi umrzeć (Mam szansę przeżyć)

Pierwszy monolit - Kościół Św. Michała

Kolejnym krokiem będzie zdobycie pierwszego fragmentu monolitu, o którym wspominają dokumenty bieżącej sprawy. Zacznij od skierowania się do centrum dzielnicy Adwent, gdzie znajduje się Kościół Św. Michała (B na mapie).

167

Udaj się do niego, a przed wejściem zwróć uwagę na wóz wypełniony zbiornikami z benzyną. W środku odnajdziesz notatkę (1), kanister (2), któremu sprawdź nakrętkę oraz palącą się czarę ognia (3), na której skorzystaj z oka umysłu.

168

Wejdź na piętro, gdzie spotkasz kobietę o imieniu Meryl. Jeśli chcesz uchronić ją przed samospaleniem, to w trakcie rozmowy wspomnij jej o umieraniu w cierpieniach. Następnie rozejrzyj się za notatką, księgą oraz leżącym przy niej kluczu (4), który podnieś.

169

Zejdź do piwnicy, przeczytaj ostrzeżenie i przejdź przez drzwi. W nowym pokoju przeczytaj zapiski na biurku i użyj oka umysłu na ścianie z prawej. Odeprzyj atak potworów i przejdź do tajnego pomieszczenia, gdzie znajdziesz dwie notatki. Po ich przeczytaniu użyj oka umysłu na niebieskim fragmencie ściany (5).

Po połączeniu symboli zdobędziesz fragment monolitu - przyjrzyj się szerszemu końcowi. Następnie podążaj za krukiem, który doprowadzi bohatera do pobliskiej wazy (6). Połącz na niej symbole i przeczytaj pozostawione instrukcje wielebnego Nicolasa. Skorzystaj jeszcze z pałacu umysłu:

  • Cthygonnarr więzi Córkę - Cykl zacznie się od nowa (Uratuję ludzkość, jeśli powtórzę Cykl / Powtarzanie cyklu nie ma sensu)

Drugi monolit - dom Jimmy'ego Price'a i nurkowanie

Po odkryciu pierwszego fragmentu monolitu opuść Kościół Św. Michała. Zdobyte w nim informacje zawierają wskazówkę w postaci dowodu o nazwie Pierwsza część instrukcji. Udaj się z nim do Kroniki Oakmonckiej (C na mapie) i ustaw następujące informacje:

  • Epoka - Po powodzi
  • Osoby - Znakomitości
  • Rubryki - Pierwsza strona
170

Otrzymasz informację o nazwie Niezwykłe odkrycia. Znajdziesz w nich zapisek o miejscu na wschodnim końcu Old Colony Street (D na mapie). Skieruj się tamtejszą plażę i sprawdź dowody przy monolicie (7) - Ostatnia wiadomość, mokry skafander i zadrapania na skale; użyj lunety (8) oraz skorzystaj z oka umysłu - latający potwór poprowadzi do zamkniętych drzwi domu Jimmy'ego Price'a. Do środka możesz wskoczyć po drewnianych skrzyniach i podestach (9).

Zanim to uczynisz skorzystaj z pałacu umysłu:

  • Brak palca Kay - Palec Kay pod lzaurowym płaszczem (Zanurkuj by złożyć Pieczęć w całość)
171

Po znalezieniu się w środku odszukaj list i gazetę, po czym zeskocz na dół przez dziurę w podłodze, po czym udaj się do Jimmy'ego (10), z którym porozmawiaj. Otrzymasz od niego drewniane krzyże i klucz. Użyj go na czerwonych drzwiach, podnieś list i wejdź w interakcję ze skafandrem, dzięki czemu rozpoczniesz sekwencję z nurkowaniem.

172

Rusz przed siebie i, jak zwykle, podążaj wzdłuż białych lampek. Po drodze będziesz mijał ciała (11) rodziny Jimmy'ego - możesz wchodzić z nimi w interakcję, aby zostawiać im drewniane krzyże otrzymane od Price'a. W sumie są to trzy ciała, które będą wzdłuż głównej drogi.

173

W końcu dotrzesz na otwartą przestrzeń. Uważaj, ponieważ znajdziesz tu potwora, którego możesz spowolnić harpunem. Kontynuuj w stronę drewnianych skrzyń (12). Przejdź przez nie i użyj oka umysłu na wystającym fragmencie ściany (13). W ten sposób znajdziesz drugi fragment monolitu, który dokładnie zbadaj. Po chwili wrócisz na powierzchnię.

Jeśli umieściłeś krzyże przy zwłokach, to porozmawiaj z Jimmym, od którego otrzymasz dodatkową nagrodę.

Stacja kolejowa

Czas na dotarcie do trzeciego fragmentu monolitu. Udaj się do Ratusza miasta Oakmont (E na mapie) i skorzystaj z archiwum, żeby zlokalizować kolejne miejsce. Użyj następujących danych:

  • Dowód - Druga część instrukcji
  • Tematy - Obywatele
  • Epoka - Po powodzi
  • Rejestr - Ważne akta
174

W ten sposób zdobędziesz Wpis o trojaczkach, w którym znajduje się informacja o stacji kolejowej (F na mapie) na zachodzie Muszelek. Skieruj się tam, zawczasu uzupełniając arsenał. Po dotarciu na miejsce dobrze jest zacząć od wyczyszczenia terenu stacji z potworów (14), dzięki czemu dalsze śledztwo będzie przebiegać spokojniej.

Skieruj się na pobliskie podwórko z ogromnym monolitem i rozejrzyj się. Zwróć uwagę na: fragment monolitu przy zwłokach, ciało ze zmasakrowaną twarzą, potwora z wbitymi, fragment monolitu na ziemi (zbadaj go w dwóch miejscach) oraz dziurę w głównym monolicie.

175

Na podstawie zebranych informacji trzeba będzie odtworzyć przebieg wydarzeń przy pomocy retrokognicji. Zacznij od odłupywania monolitu (15), potem zaznacz jazdę wozem (16), a na koniec atak potwora (17).

176

Przejdź na teren pobliskiej stacji, którą wcześniej oczyściłeś z potworów (lub zrób to teraz, jeżeli tego nie dokonałeś) i poszukaj następnych śladów. Zwróć uwagę na ciało (18) jednego człowieka oraz drugiego, przytrzaśniętego wozem (19). W drugim przypadku przyjrzyj się ciału, kołu i dziennikowi. W tym ostatnim sprawdź zarówno przód, jak i tył - finalnie odczytasz Poplamioną kartkę z pamiętnika.

Trzeci monolit - mieszkanie czcicieli skały

Kolejny trop prowadzi do mieszkania (G na mapie) czcicieli skały, położonego na zalanej ulicy na zachodzie Muszelek.

177

Skorzystaj z łodzi, żeby dostać się do odpowiedniego budynku (20). Po wejściu do środka zobaczysz figury kamienne.

178

Celem będzie przeprowadzenie dochodzenia. Zwróć uwagę na fragment skały (21) na stole oraz przyjrzyj się stojącej figurze mężczyzny (22). Następnie sprawdź talerze (23) i użyj oka umysłu na kobiecie (24). Na koniec udaj się na górę i spójrz na zbitą szybę na lewo od zamkniętych drzwi.

179

Zebrane dowody umożliwią przeprowadzenie retrokognicji. Zacznij od przyniesienia kamienia (25) do mieszkania, potem zaznacz scenę przy stole (26), a na końcu przeniesienie monolitu na górę (27).

180

Po chronologicznym ułożeniu wypadków podejdź do książki (28) na szafce i ustaw ją tak, aby wydobyć klucz. Udaj się z nim na piętro i otwórz zamknięte dotąd drzwi.

181

W nowej lokacji skorzystaj z oka umysłu, aby przyjrzeć się monolitowi (29). Po zabraniu trzeciej części Pieczęci przyjrzyj się jej dokładnie. Zanim opuścisz budynek warto jeszcze skorzystać z oka umysłu na ścianie (30) z prawej. Odkryjesz w ten sposób tajne pomieszczenie z jeszcze jednym dokumentem. Przeprowadź jeszcze dedukcję w pałacu umysłu:

  • Czciciele Monolitu zmienili formę - Skradziono fragment Monolitu (Przekształceni przez Monolit)

Podwodne przejście, halucynacje i dotarcie do zakończenia

Po zdobyciu powyższych wskazówek wróć do Kościoła Św. Michała (B na mapie). Po wejściu do środka przygotuj się na odparcie sporej grupy potworów.

182

Następnie zejdź do podziemi, gdzie przygotuj się na starcie z kolejnymi przeciwnikami. Po ich pokonaniu podejdź do zielonej kuli (31) i wejdź z nią w interakcję, co przeniesie bohatera do nowej lokacji.

Uwaga - po skorzystaniu z kuli nie będziesz mógł już powrócić do miasta, dlatego jeśli masz do zaliczenia jakieś zadania poboczne, to wykonaj je przed ostatnim fragmentem gry lub skorzystaj z osobnego miejsca do jej zapisania.

183

Po chwili znajdziesz się pod wodą. Rusz przed siebie, kierując się ścieżką wyznaczoną przez zielone flary (32). Jak zwykle uważaj na miejscach z bąblami oraz korzystaj z harpuna, jeśli natkniesz się na potwory (33).

184

Na końcu drogi dotrzesz do jaskini (34), do której postaraj się dojść jak najszybciej, ponieważ okoliczne stwory będą negatywnie wpływać na zdrowie psychiczne bohatera.

Po załadowaniu nowej lokacji okaże się, że powrócisz na statek z początku gry (od razu użyj środka uspokajającego). Jest to tylko złudzenie, ponieważ teraz będziesz musiał przejść przez szereg lokacji, wywołujących różne halucynacje. Zanim wyruszysz dalej warto skorzystać z pałacu umysłu:

  • Cthygonnarr więzi Córkę - Monolity są częścią Cthygonnarru (Monolity dotknięte przez córkę)
185

Opuść pokład statku i rusz przed siebie. Kiedy dotrzesz do przepaści z zieloną substancją (35) idź do przodu.

186

Po chwili trafisz do hotelu, gdzie zacznij podążać do przodu. Po drodze będziesz mijał różne wizje (36), które często będą związane z wyborami dokonanymi podczas rozgrywki. Pamiętaj, aby pomiędzy nimi nieco przystawać lub korzystać z środków uspokajających, ponieważ będą negatywnie wpływać na zdrowie psychiczne bohatera.

187

Na końcu dotrzesz na plac ze spadającym człowiekiem (37). Otrzymasz tu kolejną wskazówkę do wykorzystania w pałacu umysłu:

Cykl zacznie się od nowa - Poprzednie Nasiona zginęły (Powtarzanie Cyklu to samobójstwo)

Na podstawie zebranych do tej pory tropów będziesz mógł wysnuć dwa (trzecie może być odkryte później) rozwiązania, związane z zakończeniami:

  • Ofiara
  • Wejście do Cthygonnarru

Jak zwykle najważniejszą decyzję podejmiesz na sam koniec. Aby to uczynić przejdź przez zielony portal, gdzie wybierzesz jedno z trzech zakończeń gry.

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami