The Sinking City - teczka z aktami i pałac umysłu: tropy, poszlaki i dedukcja

Narzędzia niezbędne do pracy detektywistycznej.

W trakcie prowadzenia śledztwa jednymi z kluczowych elementów są: zbieranie dowodów i poszlak oraz ich odpowiednie analizowanie. Zadanie te są dokonywane w dwóch ważnych zakładkach menu, a konkretnie w:

  • Teczce z aktami
  • Pałacu umysłu

Pierwsza z nich zawiera dowody materialne, które można dokładnie zbadać w dowolnym momencie śledztwa. W drugiej zakładce pojawiają się z kolei poszlaki i podpowiedzi, które bohater może ze sobą łączyć w celu wysnuwania przypuszczeń, a finalnie rozwiązać śledztwo.

Teczka z aktami - dowody

Podczas prowadzenia śledztw będziesz często odnajdował różne materialne dowody, które będą automatycznie zapisywane w teczce Reeda.

teczka1

Aby móc się z nimi zapoznać na spokojnie należy przejść do zakładki Teczka z aktami (1). Po lewej stronie wyświetli się lista (2) obecnie prowadzonych spraw, zarówno fabularnych, jak i dodatkowych. Po wybraniu którejś z nich na środku wyświetlone wszystkie zebrane dowody (3). Wystarczy wybrać któryś z nich, a z prawej strony pojawi się informacja (4).

Dobrze jest je dokładnie analizować, ponieważ często znajdziemy tam ważne wiadomości. Należy zwracać szczególną uwagę na nazwiska oraz miejsca (5). Skorzystanie z opcji Oznacz na mapie powoduje jedynie pojawienie się pomocniczej, niebieskiej ikony (6), jednak miejsce jest zaznaczenia leży już w gestii gracza. Proces ten jest w pełni manualny i gra nie oferuje automatycznego zaznaczania miejsca, do którego mamy trafić.

Pałac umysłu - poszlaki i dedukcja

Drugim ważnym narzędziem w pracy prywatnego detektywa jest tak zwany Pałac umysłu (7), w których główny bohater może analizować zdobyte informacje.

teczka2

W jaki sposób można łączyć różne poszlaki? Wystarczy zaznaczyć jedną z nich, co spowoduje pojawienie się ikony kłódki (8). Następnie wybieramy kolejną wskazówkę. Jeśli połączenie okaże się niewłaściwe, to wypowiedź zostanie oznaczona kolorem czerwonym (9).

teczka3

Jeśli jednak dopasujemy dwie wskazówki odpowiednio, tak jak w bieżącym przykładzie:

  • Albert wrócił z morza obłąkany - Nagły wybuch szaleństwa

to, na drodze dedukcji, powstanie ogólny wniosek (10), który trafi do poprawnie wydedukowanych tropów.

teczka4

W wielu śledztwach zebranie wszystkich wskazówek i dokonanie dedukcji doprowadzi do kilku możliwych zakończeń. W powyższym przykładzie kluczowym śladem jest ten z Lewisem. Klikając go możemy sami wybrać wersję czy dana osoba zabiła z premedytacją (11) czy też była niepoczytalna (12).

Warto przy tym pamiętać, że bez względu na wariant wybrany przez nas w Pałacu umysłu, zleceniodawcy będziemy mogli sami wskazać jedną lub drugą odpowiedź. W takich przypadkach nasza decyzja może mieć wpływ na to czy ktoś przeżyje czy też zostanie zabity.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami