The Sinking City - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, porady, misje, mechanika, śledztwa, sekrety i znajdźki.

Witamy w solucji i poradniku do The Sinking City, w którym zawarliśmy wiele ważnych informacji związanych z różnymi elementami gry. Produkcja niezależnego, irlandzkiego studia Frogwares jest detektywistyczną, przygodową grą akcji, utrzymaną w klimacie bazującym na prozie H.P. Lovecrafta.

W The Sinking City wcielamy się w postać prywatnego detektywa o imieniu Reed, który trafia do tajemniczego miasta Oakmont. W tej na pół zatopionej mieścinie, wśród tubylców nieprzepadających za obcymi, przyjdzie mu rozwikłać szereg śledztw. Ich finalnym celem będzie odkrycie zagadki czającej się za popadaniem lokalnych ludzi w obłęd.

Poradnik i wskazówki do The Sinking City

Poniżej znajdują się różne porady oraz wskazówki, ułatwiające zrozumienie zasad panujących w świecie gry. W celu przejścia do wybranej strony publikacji o The Sinking City, wystarczy wybrać odnośnik z poniższego menu. Życzymy miłej zabawy i przyjemnej lektury!

Podstawy i mechanika

Opis przejścia

W tym miejscu znajdziecie odnośniki do misji głównych i pobocznych, na jakie można natknąć się w trakcie rozgrywki w The Sinking City.

Sprawy poboczne

Porady ogólne do The Sinking City

- Dokładnie przeszukuj wszystkie miejsca, do których trafisz. Znalezione przedmioty i elementy mogą często okazać się na wagę złota. Warto przy wiedzieć, że do przeszukanych skrzyń czy szafek możesz z czasem powracać, ponieważ będą zapełnione od nowa.

- Pamiętaj o możliwości tworzenia nowych rzeczy z posiadanych surowców. Aby to uczynić należy skorzystać z zakładki ekwipunku w menu.

- Podczas eksplorowania różnych miejsc możesz wspomagać się specjalną zdolnością o nazwie Oko Umysłu. Jest ono przydatne zwłaszcza w miejscach, gdzie pojawiają się charakterystyczne migotania obrazu. Możesz wtedy odkryć nowe przedmioty, a nawet całe lokacje.

- Czytaj wszystkie znalezione dokumenty i notatki. Umożliwiają nie tylko lepsze zrozumienie świata gry, ale często zawierają informacje niezbędne na przykład do ukończenia śledztwa lub znalezienia dowodów.

- Często korzystaj z mapy. Tytuł często nie zaznacza wielu ważnych miejsc, do których należy dotrzeć samodzielnie. W takich przypadkach nieodzowne staje się zajrzenie do mapy i zlokalizowanie wybranej lokacji.

- Pamiętaj o możliwości zapisywania gry. Wprawdzie tytuł oferuje możliwość automatycznego zapisu, ale przed podjęciem walki, wejściem do budynku z potworami lub kluczową rozmową zawsze warto skorzystać z możliwości manualnego zapisu.

- Pamiętaj, żeby dbać nie tylko o zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. Są one symbolizowane przez dwa paski znajdujące się w lewym dolnym narożniku ekranu. Kolorem czerwonym oznaczono zdrowie fizyczne, które możemy tracić np. podczas walki, natomiast niebieski odnosi się do psychiki bohatera. Wpływ na nią mają między innymi wizje i widok potworów czy zabijanie niewinnych osób. Kiedy poziom zdrowia psychicznego spadnie do zera Reed może popełnić samobójstwo.

- W miarę możliwości staraj się rozmawiać z napotkanymi osobami. Część z nich to zwykłe postacie niezależne, które odpowiedzą bohaterowi jednym zdaniem, ale nie brakuje też postaci, które mogą zaproponować wykonanie dodatkowego zlecenia. W naszym poradniku będziemy wskazywać takich zleceniodawców.

- Nie zawsze walka okazuje się najlepszą możliwością. Jeśli przeciwnicy są zbyt silni, to zamiast wdawać się w pojedynki, w których możesz stracić zdrowie, a nawet życie, po prostu postaraj się uciec.

- Pamiętaj, aby zawsze mieć przy sobie dodatkowe naboje i apteczki. Prowadzenie śledztw w niebezpiecznych miejscach może prowadzić do konfrontacji z różnymi przeciwnikami, a spotkanie ich z pustym magazynkiem może okazać się śmiertelnym błędem.

- Dokładnie analizuj znaleziony materiał dowodowy. Dzięki niemu możesz trafić na nowe ślady, a także odnaleźć miejsca, do których trzeba się udać w trakcie śledztwa.

Interfejs, oznaczenia na ekranie

The Sinking City zawiera stosunkowo czytelne oznaczenia, pokazujące się na ekranie, dzięki czemu możemy szybko zapoznać się z najważniejszymi informacjami. W przypadku gdyby jednak coś było niejasne, to poniżej omawiamy poszczególne elementy interfejsu.

interfejs
  1. Poziom zdrowia - czerwonym kolorem oznaczono poziom zdrowia fizycznego, natomiast niebieskim psychicznego. Pierwsze z nich możemy tracić w wyniku ran, które zadają przeciwnicy lub np. przy upadkach z wysokości. Zdrowie psychiczne traci się z kolei podczas wizji oraz narażanie bohatera na kontakt z potworami. Do leczenia zdrowia fizycznego służą apteczki, a do psychicznego m.in. leki uspokajające.
  2. Używany przedmiot - w tym miejscu można szybko sprawdzić, jaką rzecz bohater trzyma obecnie w rękach. Może to być między innymi apteczka czy broń. Cyfra poniżej ikony oznacza ile elementów lub pocisków do danego oręża obecnie posiadamy.
  3. Kompas - są na nim zaznaczane najbliższe ważne punkty lub miejsca, które sami oznaczymy na mapie. Ułatwia do docieranie do wyznaczonych punktów i orientację w terenie.
  4. Informacje - z prawej strony ekranu na bieżąco są wyświetlane różnego rodzaju wiadomości. Chodzi przede wszystkim o zebrane niedawno przedmioty lub dowody związane ze śledztwami.

Menu i ekran ekwipunku

Po uruchomieniu menu w grze przejdziemy do miejsca ze sporą ilością zakładek. Ich ilość oraz przeznaczenie mogą być początkowo nieznane, jednak z czasem ich dokładne poznanie stanie się koniecznością do prowadzenia śledztw. Poniżej omawiamy poszczególne opcje w menu.

menu
  1. Pałac umysłu - jedna z ważniejszych zakładek, która umożliwia łączenie odnalezionych poszlak i wysuwanie na ich podstawie hipotez związanych ze śledztwami. Narzędzie przydatne do przeprowadzanie procesów dedukcji i wyciągania ostatecznych wniosków.
  2. Teczka z aktami - kolejna ważna zakładka, w której znajdują się dowody odnajdywane w trakcie śledztw. Trafiają tu różne przedmioty materialne i domysły głównego bohatera. Warto czytać opisy znajdujące się przy poszczególnych dowodach, ponieważ często prowadzą do kolejnych tropów. Przykładowo w dokumentach możemy znaleźć nazwę ulicy, do której trzeba będzie dotrzeć.
  3. Wiedza i opowieści - w tym miejscu przechowywane są wszelkiego rodzaju dokumenty i informacje związane ze światem gry. Warto je czytać, ponieważ dzięki nim możemy zdobyć wiedzę chociażby na temat oznaczeń budynków w mieście Oakmont.
  4. Umiejętności - za rozwiązywanie spraw i śledztw, a także za zabijanie potworów, bohater będzie zdobywał punkty doświadczenia. Awansując na kolejne poziomy będzie w nagrodę otrzymywał punkty umiejętności umożliwiające wzmocnienie postaci. Umiejętności zostały podzielone na trzy główne kategorie: sprawność bojową, żywotność i umysł.
  5. Mapa - zakładka, z której będziemy bardzo często korzystać. Na mapie zaznaczono poszczególne dzielnice oraz ulice Oakmont. Są na niej zaznaczone również ważne miejsca i budynki, jednak kolejne będą pojawiać się dopiero po odkryciu przez bohatera.
  6. Ekwipunek - w tym miejscu możemy szybko sprawdzić stan posiadanych przez bohatera przedmiotów i materiałów, a także wytwarzać nowe elementy.
  7. Opcje - w tej zakładce możemy między innymi zapisywać i wczytywać grę, a także zmienić sterowanie.