The Sinking City - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, porady, misje, mechanika, śledztwa, sekrety i znajdźki.

Witamy w solucji i poradniku do The Sinking City, w którym zawarliśmy wiele ważnych informacji związanych z różnymi elementami gry. Produkcja niezależnego, irlandzkiego studia Frogwares jest detektywistyczną, przygodową grą akcji, utrzymaną w klimacie bazującym na prozie H.P. Lovecrafta.

W The Sinking City wcielamy się w postać prywatnego detektywa o imieniu Reed, który trafia do tajemniczego miasta Oakmont. W tej na pół zatopionej mieścinie, wśród tubylców nieprzepadających za obcymi, przyjdzie mu rozwikłać szereg śledztw. Ich finalnym celem będzie odkrycie zagadki czającej się za popadaniem lokalnych ludzi w obłęd.

Poradnik i wskazówki do The Sinking City

Poniżej znajdują się różne porady oraz wskazówki, ułatwiające zrozumienie zasad panujących w świecie gry. W celu przejścia do wybranej strony publikacji o The Sinking City, wystarczy wybrać odnośnik z poniższego menu. Życzymy miłej zabawy i przyjemnej lektury!

Podstawy i mechanika

Opis przejścia

W tym miejscu znajdziecie odnośniki do misji głównych i pobocznych, na jakie można natknąć się w trakcie rozgrywki w The Sinking City.

Sprawy poboczne

Porady ogólne do The Sinking City

- Dokładnie przeszukuj wszystkie miejsca, do których trafisz. Znalezione przedmioty i elementy mogą często okazać się na wagę złota. Warto przy wiedzieć, że do przeszukanych skrzyń czy szafek możesz z czasem powracać, ponieważ będą zapełnione od nowa.

- Pamiętaj o możliwości tworzenia nowych rzeczy z posiadanych surowców. Aby to uczynić należy skorzystać z zakładki ekwipunku w menu.

- Podczas eksplorowania różnych miejsc możesz wspomagać się specjalną zdolnością o nazwie Oko Umysłu. Jest ono przydatne zwłaszcza w miejscach, gdzie pojawiają się charakterystyczne migotania obrazu. Możesz wtedy odkryć nowe przedmioty, a nawet całe lokacje.

- Czytaj wszystkie znalezione dokumenty i notatki. Umożliwiają nie tylko lepsze zrozumienie świata gry, ale często zawierają informacje niezbędne na przykład do ukończenia śledztwa lub znalezienia dowodów.

- Często korzystaj z mapy. Tytuł często nie zaznacza wielu ważnych miejsc, do których należy dotrzeć samodzielnie. W takich przypadkach nieodzowne staje się zajrzenie do mapy i zlokalizowanie wybranej lokacji.

- Pamiętaj o możliwości zapisywania gry. Wprawdzie tytuł oferuje możliwość automatycznego zapisu, ale przed podjęciem walki, wejściem do budynku z potworami lub kluczową rozmową zawsze warto skorzystać z możliwości manualnego zapisu.

- Pamiętaj, żeby dbać nie tylko o zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. Są one symbolizowane przez dwa paski znajdujące się w lewym dolnym narożniku ekranu. Kolorem czerwonym oznaczono zdrowie fizyczne, które możemy tracić np. podczas walki, natomiast niebieski odnosi się do psychiki bohatera. Wpływ na nią mają między innymi wizje i widok potworów czy zabijanie niewinnych osób. Kiedy poziom zdrowia psychicznego spadnie do zera Reed może popełnić samobójstwo.

- W miarę możliwości staraj się rozmawiać z napotkanymi osobami. Część z nich to zwykłe postacie niezależne, które odpowiedzą bohaterowi jednym zdaniem, ale nie brakuje też postaci, które mogą zaproponować wykonanie dodatkowego zlecenia. W naszym poradniku będziemy wskazywać takich zleceniodawców.

- Nie zawsze walka okazuje się najlepszą możliwością. Jeśli przeciwnicy są zbyt silni, to zamiast wdawać się w pojedynki, w których możesz stracić zdrowie, a nawet życie, po prostu postaraj się uciec.

- Pamiętaj, aby zawsze mieć przy sobie dodatkowe naboje i apteczki. Prowadzenie śledztw w niebezpiecznych miejscach może prowadzić do konfrontacji z różnymi przeciwnikami, a spotkanie ich z pustym magazynkiem może okazać się śmiertelnym błędem.

- Dokładnie analizuj znaleziony materiał dowodowy. Dzięki niemu możesz trafić na nowe ślady, a także odnaleźć miejsca, do których trzeba się udać w trakcie śledztwa.

Interfejs, oznaczenia na ekranie

The Sinking City zawiera stosunkowo czytelne oznaczenia, pokazujące się na ekranie, dzięki czemu możemy szybko zapoznać się z najważniejszymi informacjami. W przypadku gdyby jednak coś było niejasne, to poniżej omawiamy poszczególne elementy interfejsu.

interfejs
  1. Poziom zdrowia - czerwonym kolorem oznaczono poziom zdrowia fizycznego, natomiast niebieskim psychicznego. Pierwsze z nich możemy tracić w wyniku ran, które zadają przeciwnicy lub np. przy upadkach z wysokości. Zdrowie psychiczne traci się z kolei podczas wizji oraz narażanie bohatera na kontakt z potworami. Do leczenia zdrowia fizycznego służą apteczki, a do psychicznego m.in. leki uspokajające.
  2. Używany przedmiot - w tym miejscu można szybko sprawdzić, jaką rzecz bohater trzyma obecnie w rękach. Może to być między innymi apteczka czy broń. Cyfra poniżej ikony oznacza ile elementów lub pocisków do danego oręża obecnie posiadamy.
  3. Kompas - są na nim zaznaczane najbliższe ważne punkty lub miejsca, które sami oznaczymy na mapie. Ułatwia do docieranie do wyznaczonych punktów i orientację w terenie.
  4. Informacje - z prawej strony ekranu na bieżąco są wyświetlane różnego rodzaju wiadomości. Chodzi przede wszystkim o zebrane niedawno przedmioty lub dowody związane ze śledztwami.

Menu i ekran ekwipunku

Po uruchomieniu menu w grze przejdziemy do miejsca ze sporą ilością zakładek. Ich ilość oraz przeznaczenie mogą być początkowo nieznane, jednak z czasem ich dokładne poznanie stanie się koniecznością do prowadzenia śledztw. Poniżej omawiamy poszczególne opcje w menu.

menu
  1. Pałac umysłu - jedna z ważniejszych zakładek, która umożliwia łączenie odnalezionych poszlak i wysuwanie na ich podstawie hipotez związanych ze śledztwami. Narzędzie przydatne do przeprowadzanie procesów dedukcji i wyciągania ostatecznych wniosków.
  2. Teczka z aktami - kolejna ważna zakładka, w której znajdują się dowody odnajdywane w trakcie śledztw. Trafiają tu różne przedmioty materialne i domysły głównego bohatera. Warto czytać opisy znajdujące się przy poszczególnych dowodach, ponieważ często prowadzą do kolejnych tropów. Przykładowo w dokumentach możemy znaleźć nazwę ulicy, do której trzeba będzie dotrzeć.
  3. Wiedza i opowieści - w tym miejscu przechowywane są wszelkiego rodzaju dokumenty i informacje związane ze światem gry. Warto je czytać, ponieważ dzięki nim możemy zdobyć wiedzę chociażby na temat oznaczeń budynków w mieście Oakmont.
  4. Umiejętności - za rozwiązywanie spraw i śledztw, a także za zabijanie potworów, bohater będzie zdobywał punkty doświadczenia. Awansując na kolejne poziomy będzie w nagrodę otrzymywał punkty umiejętności umożliwiające wzmocnienie postaci. Umiejętności zostały podzielone na trzy główne kategorie: sprawność bojową, żywotność i umysł.
  5. Mapa - zakładka, z której będziemy bardzo często korzystać. Na mapie zaznaczono poszczególne dzielnice oraz ulice Oakmont. Są na niej zaznaczone również ważne miejsca i budynki, jednak kolejne będą pojawiać się dopiero po odkryciu przez bohatera.
  6. Ekwipunek - w tym miejscu możemy szybko sprawdzić stan posiadanych przez bohatera przedmiotów i materiałów, a także wytwarzać nowe elementy.
  7. Opcje - w tej zakładce możemy między innymi zapisywać i wczytywać grę, a także zmienić sterowanie.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami