Jak F1 2019 reaguje na zmiany w świecie Formuły 1?

Więcej paliwa!

Formuła 1 to wspaniały świat pełen technicznych i technologicznych niuansów, za którymi czasami trudno nadążyć. Każdy rok i kolejny sezon przynoszą różnorodne zmiany nie tylko w zasadach, ale także konstrukcjach bolidów.

Z kolei już 28 czerwca debiutuje F1 2019 - najnowsza część symulatora Formuły 1 od studia Codemasters. Warto podkreślić, że jest to gra na pełnej licencji.

Co oznacza to w praktyce? W produkcji znajdziemy nie tylko prawdziwe tory, zespoły oraz kierowców, ale także właśnie kompletne odwzorowanie zmian i zasad kryjących się za corocznymi imprezami.

O tym, w jak poważny sposób Codemasters podchodzi do zmian w F1, przekonaliśmy się już w ubiegłym roku, przy okazji poprzedniej odsłony gry. Jedną z najbardziej zauważalnych wówczas zmian było wprowadzenie systemu Halo.

halo
System Halo na przykładzie ubiegłorocznej edycji

Jeśli mieliście okazję oglądać jakiekolwiek Grand Prix z poprzedniego roku, na pewno zauważyliście specyficzny słupek na samym środku bolidu, nad i przed kierowcą. To właśnie wspomniany system, o którym było bardzo głośno w mediach.

Halo skutecznie chroni kierowcę przed często występującymi w świecie F1 niebezpieczeństwami. Wystarczy wspomnieć, że słupek - choć waży zaledwie siedem kilogramów - potrafi wytrzymać nacisk aż dwunastu ton. Wszystko to dzięki zastosowaniu bardzo odpornych materiałów.

Poniżej przedstawiamy krótki film, w którym F1 w sposób wyjątkowo prosty tłumaczy zasadę działania i zalety - na konkretnym przykładzie - systemu Halo.

System został także zaimplementowany w zeszłorocznej edycji gry. Co ciekawe, twórcy podążając za realizmem pozostawili widoczność Halo także w kamerze z perspektywy pierwszej osoby, choć w opcjach można włączyć też widok „klasyczny”.

To jednak nie jedyny aspekt, na który zwrócili uwagę twórcy gry. Posiadanie oficjalnej licencji organizacji FIA , zrzeszającej federacje motosportów, poniekąd wymusza na programistach odpowiedzialnych za F1 2019 stosowanie odpowiednich aktualizacji.

Tak naprawdę każdy sezon niesie za sobą zmiany, które jak zwykle zauważymy w grze. Czego więc możemy spodziewać się po tym roku? W 2019 roku zaszło wiele zmian, które niekoniecznie będą widoczne w grze na pierwszy rzut oka.

FIA zezwoliła w tym roku na większy limit paliwa w jednym wyścigu. Do tej pory było to 105 kilogramów, teraz jest ich do dyspozycji 110 kg. Nie wpłynie to bezpośrednio na widowiskowość imprez, choć rozwiązanie zostało przyjęte entuzjastycznie przez samych kierowców.

f1_2019_01
F1 2019 to także wierne oddanie tras

Jeśli więc w grze dążymy do jak najwierniejszego oddania realiów F1, po raz pierwszy - przynajmniej w założeniu - nie będziemy przejmować się tym, ile paliwa zostało nam do końca wyścigu. Jednak już w poprzednim sezonie nie było zbyt wielu sytuacji, w których było to absolutnie konieczne, gdyż wiele zależy od stylu jazdy danego kierowcy.

Została także ujednolicona konstrukcja przedniego skrzydła. Do tej pory inżynierowie zespołów biorących udział w wyścigach Formuły 1 mieli tutaj sporo do powiedzenia względem projektu spoilera. Tym razem założenia w tej części bolidu są bardzo restrykcyjne i określają nawet dozwolony kształt, co wymusiło na niektórych zespołach rezygnację z dotychczasowych rozwiązań.

Sporo zmian zaszło także w kwestii sposobu narzucania kar, spowodowanych nie tylko przez zachowania na torze, ale również ze względu na wymianę podzespołów. Prawdopodobnie nie będzie mieć to jednak dużego przełożenia na wirtualne zmagania na torze, choć Codemasters niejednokrotnie udowadniało, że potrafi pod tym względem pozytywnie zaskoczyć.

f1_2019_02
Niczym w telewizyjnej transmisji

Świat Formuły 1 doznał jeszcze kilku niespodzianek w tym sezonie i na pewno zobaczymy je w cyfrowym odpowiedniku. Mamy nadzieję, że gra F1 2019 w sprawny sposób przedstawi wszystkie zmiany w postaci choćby skróconego samouczka.

Spodziewamy się także jednej z najlepszych odsłon serii - choć już zeszłoroczna edycja otarła się o ideał - ponieważ programiści pracowali nad tegoroczną edycją znacznie dłużej, niż w poprzednich latach. F1 2019 powstawało bowiem przez prawie dwa lata.

Sami twórcy gry wspominają zresztą, że tegoroczna edycja gry jest najambitniejszą częścią, którą do tej pory stworzyli, jeśli chodzi o markę F1. Premiera gry już 28 czerwca na PlayStation 4, Xbox One i PC.

Reklama

Skocz do komentarzy (7)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (7)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami