„Próbowałem skasować Fortnite” - twierdzi były dyrektor produkcji z Epic Games

Obecnie pracuje nad Gears 5.

Były przedstawiciel studia Epic Games ujawnił, że gdyby pozostał w firmie, Fortnite mógłby nigdy się nie ukazać i nie doczekałby się trybu battle royale.

Rod Fergusson odszedł w 2013 roku, ale już wtedy Fortnite znajdował się w fazie produkcji - grę zapowiedziano dwa lata wcześniej. Deweloper stwierdził, że w tamtym okresie strzelanka „nie osiągnęłaby jego standardów jakości”.

- Gdybym został w Epic, skasowałbym tę grę. Zanim odszedłem, próbowałem skasować Fortnite, kiedy było to jeszcze tylko Ratowanie Świata. Ten projekt miał mocno pod górkę - zaznaczył Fergusson.

- Kiedy ludzie pytają, czy nie czuję się źle [po opuszczeniu firmy przed ogromnym sukcesem Fortnite], odpowiadam: „Nie. To wy powinniście czuć się świetnie, bo gra, którą kochacie - światowy fenomen - nie istniałaby, gdybym został w Epic”.

Założyciel studia The Coalition dodał, że cieszy się z sukcesu byłego pracodawcy. Obecnie pracuje nad najnowszą częścią Gears of War.

Fornite zadebiutował w fazie wczesnego dostępu dopiero w 2017 roku. Tryb battle royale - z którym gra jest dziś kojarzona - nie był jeszcze wtedy częścią strzelanki. Rozgrywka ograniczała się do walki z mutantami i budowaniu umocnień razem z innymi graczami.

johnwickfort
W Fortnite pojawił się nawet Keanu Reeves - jako John Wick

Gears 5 ukaże się 10 września. Główną bohaterką jest tym razem znana z poprzedniej odsłony Kait. Kooperacja w kampanii pozwoli na współpracę maksymalnie 3 graczy. Standardowo otrzymamy też tryb multiplayer i Hordę.

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami