Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Google Stadia zadebiutuje w listopadzie. Zaprezentowano gry i cenę abonamentu

Platforma do grania „w chmurze”.

Google poinformowało, że Stadia - platforma do grania w tak zwanej „chmurze” - zadebiutuje w listopadzie, ale tylko dla nabywców pakietu Founder's Edition. Na początku pojawi się w 14 krajach, wśród których brakuje jednak Polski.

Korzystanie z usługi będzie darmowe, choć dopiero od 2020 roku - zapłacimy jedynie za konkretne produkcje. Bezpłatna zabawa zostanie jednak ograniczona pod względem technicznym: gry uruchomią się maksymalnie w 1080p, 60 FPS i z dźwiękiem stereo.

W planach jest jednak specjalny program abonamentowy o nazwie Pro. W zamian za 9,99 dolarów miesięcznie (około 38 zł) uzyskamy dostęp do regularnie uzupełnianej biblioteki tytułów oraz opcję rozgrywki w 4K, 60 FPS oraz funkcją HDR i dźwiękiem 5.1.

Zobacz na YouTube

Do używania Stadii na PC wystarczy przeglądarka Chrome i połączenie internetowe, a na telewizorach konieczne ma być posiadanie przystawki Chromecast Ultra. Platforma pojawi się też na urządzeniach mobilnych, choć na razie tylko na smartfonach i tabletach Pixel 3 i Pixel 3A.

Zainteresowani nabyć mogą pakiet wczesnego dostępu - Founder's Edition. Kosztujący 129 dolarów (około 488 zł) pozwoli skorzystać z usługi w listopadzie. Paczka zawiera kontroler, wspomnianą przystawkę Chromecast Ultra i Destiny 2 ze wszystkimi dodatkami.

Stadia otrzyma specjalny kontroler

Na razie ujawniono ponad 30 tytułów, które pojawią się na platformie Stadia. Wśród produkcji są Assassin's Creed Odyssey, Baldur's Gate 3, Borderlands 3, Doom Eternal, Metro Exodus, Grid, Rage 2, Mortal Kombat 11, Ghost Recon Breakpoint i The Division 2.

Stadia oparta jest na streamingu, czyli strumieniowaniu rozgrywki. Wszystkie obliczenia wykonają zewnętrzne serwery, a użytkownik otrzyma jedynie gotowy obraz. Do zabawy w 720p wystarczy łącze 10 Mb/s, a w 4K połączenie o szybkości 35 Mb/s.

Read this next