Ghost Recon: Breakpoint - premiera i najważniejsze informacje

Fabuła, gameplay, nowości - co warto wiedzieć.

W październiku 2019 roku ukaże się Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint, kolejna odsłona serii taktycznych gier akcji od firmy Ubisoft. Następca Wildlands kładzie nacisk na kooperację czterech Duchów, choć umożliwia rozgrywkę solo. W grze nie zabraknie elementów skradankowych oraz surwiwalowych.

Fabuła tytułu skupi się na losach elitarnego żołnierza z jednostki Duchów, który trafił za linię wroga na terenie pacyficznego archipelagu. W roli antagonisty, Cole'a D. Walkera, zobaczymy amerykańskiego aktora Jona Bernthala, znanego z serialu „Punisher” czy „Żywe trupy” (ang. „The Walking Dead”).

Breakpoint będzie wymagać połączenia z Internetem bez względu na tryb rozgrywki. Przed premierą odbędą się zamknięte testy beta na platformach: PC, PlayStation 4 oraz Xbox One, do których dostęp będą miał każdy, kto zamówi grę w przedsprzedaży. Pozostałe osoby mogą wziąć udział w losowaniu poprzez rejestrację na stronie internetowej producenta.

  • Premiera: 4 października 2019
  • Platforma: PC, PlayStation 4, Xbox One
  • Wersja językowa: polska (napisy)
  • Producent: Ubisoft
  • Wydawca: Ubisoft
  • Wydawca PL: Ubisoft Polska

Data premiery, edycje gry oraz rozszerzenia

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint ukaże się 4 października 2019 na platformach: PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Jeżeli zdecydujemy się na zakup gry przed datą premiery, otrzymamy dostęp do przyszłej bety produktu oraz pakiet Sentinel Corp. W skład tego ostatniego wchodzi zawartość do wykorzystania w grze: pojazd Landscape MK.2 Digital, ciężki zestaw Sentinel MK.2 oraz karabin szturmowy „Valor”.

Produkcję Ubisoftu zakupimy w czterech wersjach - standardowej, Gold Edition, Ultimate Edition oraz specjalnej Wolves Collector's Edition. Przy zakupie którejkolwiek edycji poza Standard zagramy w grę na trzy dni wcześniej przed dniem premiery. Otrzymamy także roczną przepustkę, w ramach której uzyskamy dostęp do dodatkowej zawartości.

Edycja Ultimate zawiera także trzy pakiety do wykorzystania w grze: Ocalałego, „Święta Ziemia” oraz Off-Road. W ramach wersji Wolves Collector's Edition otrzymamy również 24-centymetrową figurkę Cole'a D. Walkera oraz przedmiot kolekcjonerski.

Twórcy zaznaczają, że od premiery co cztery miesiące gra otrzyma rozszerzenia. Mają to być nowe elementy fabularne, wydarzenia specjalne, uzbrojenie, misje oraz tryby, w tym raid. Zapowiedziane są: dostępna od wydania misja Siren's Call oraz zestaw Special Operations Forces z wyposażeniem militarnym, a w przyszłości także dwie przygody, Deep State i Transcendence, oraz nowe klasy postaci.

Fabuła gry

Akcja Breakpoint toczy się w niedalekiej przyszłości na terenie fikcyjnego archieplagu Auroa, położonego w południowej części Oceanu Spokojnego. Sam archipelag składa się z kilku wysp o różnym krajobrazie - w grze zobaczymy skaliste wybrzeża, szczyty górskie czy obszary podmokłe.

001
Archipelag Auroa ma charakteryzować się różnorodnym biomem

Tutaj znajduje się nowa siedziba Skell Technology, przedsiębiorstwa z branży militarnej, które produkuje drony bojowe czy roboty medyczne. Szefem firmy jest Jace Skell, entuzjasta przyszłości, który naiwnie wierzy, że rozwój technologiczny wpłynie wyłącznie pozytywnie na ludzkość.

Punktem wyjścia fabuły jest nagłe zerwanie kontaktu mieszkańców archipelagu z resztą świata. Jako Duch, główny bohater ma za zadanie dokonać zwiadu na terenie Auroi. Helikopter, który miał go przetransportować na wyspy, zostaje zestrzelony. Okazuje się, że Auroę przejęła zmilitaryzowana grupa o złych zamiarach o nazwie Wilki. Są to amerykańcy ekswojskowi, którym przewodzi Cole D. Walker, dawny bliski współpracownik bohatera gry.

Zadaniem gracza jest infiltracja wrogiego terytorium oraz poznanie powodu zdrady Wilków. W przetrwaniu na wymagającym archipelagu mają pomóc sojusznicy, który przeżyli katastrofę helikoptera. Postać Walkera pojawia się w Operacji „Wyrocznia”, darmowej aktualizacji do Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands, której fabuła ma powiązanie z najnowszą odsłoną cyklu.

Rozgrywka

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint to taktyczna gra akcji, w której obserwujemy świat z perspektywy trzeciej osoby. Jako Duch realizujemy misje w otwartym świecie samotnie lub z innymi graczami w maksymalnie czteroosobowej grupie. Co ważne, w tym pierwszym przypadku bohaterowi nie będą towarzyszyć sojusznicy SI, co utrudni rozgrywkę. Wiadomo jednak, że tytuł będzie oferować kilka poziomów trudności.

W walce wykorzystamy pojazdy lądowe, drony czy łodzie. W Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint nie ma zabraknąć możliwości modyfikacji wyglądu Ducha, jego zdolności i uzbrojenia. Nowy system klas ma kłaść nacisk - w zależności od wyboru - na skradanie się, szturmowanie czy zdolność prowadzenia walki na dystans.

002
Klasy postaci pozwolą na specjalizację w odmiennych sposobach walki

Początkowo wybierzemy jedną z cztery klasy do wyboru, a po premierze tytułu pojawią kolejne dwie. W materiale prezentującym rozgrywkę twórcy przedstawili dwa typy. Pierwszym z nich jest Panther, specjalista od infiltracji i działań w ukryciu. Z kolei Sharpshooter to snajper, który potrafi wstrzymać oddech na dłużej oraz szybciej przeładowuje broń długolufową.

Wraz z rozwojem postaci odblokujemy kolejne zdolności pasywne oraz uzbrojenie, które ułatwi przetrwanie na archipelagu. Ważnym elementem mają być rozsiane na wyspach obozy, które są miejscem, gdzie zarządzamy postacią i ekwipunkiem. Na początku gry wybierzemy pomiędzy nożem a kerambitem, które posłużą do wykonywania ciosów śmiertelnych w bliskim starciu.

Animacje finisherów będą różnić się w zależności od broni, jak i sytuacji na polu walki - inny wariant ruchów zobaczymy, gdy przeciwnik jest sam lub w grupie. Jeżeli w trakcie infiltracji wzbudzimy podejrzenia wrogów SI, ci spróbują albo sprawdzić ostatnią znaną pozycję naszej postaci, albo skontaktują się przez radio ze swoim zespołem. W ten sposób ostrzegą pozostałych lub wezwą posiłki.

Dużym ułatwieniem w infiltracji jest tak zwany Breaching Kit, którym przetniemy płot i przez wyrwę wkradniemy się na teren wrogiej jednostki. Skorzystamy również z dronów szpiegowskich, dzięki którym dokonamy zwiadu na obcym terenie. Statki powietrzne zastąpią niezależnych sojuszników w trybie pojedynczym.

Przeciwnicy Duchów to dobrze wyszkoleni żołnierze. Poza Wilkami spotkamy przedstawicieli zmilitaryzowanej grupy ochroniarzy o nazwie Sentinels. Wśród nich znajdziemy Rocket Gunners, czyli operatorów rakiet, którzy mają utrzymywać przeciwnika w ruchu z dystansu. Z kolei Breachers walczą w bliskim starciu za pomocą strzelb i granatów błyskowych.

W trakcie walki wyeliminujemy wrogów po cichu lub wdamy się w otwartą walkę. Jeżeli jeden z Duchów upadnie, możemy wykorzystać granat dymny i przenieść na ramionach rannego towarzysza do bezpiecznej kryjówki.

003
Urazy bohatera utrudnią przetrwanie na terytorium wroga

W materiale prezentującym rozgrywkę widać, jak bieg po różnorodnym terenie męczy bohatera, który jest dodatkowo narażony na urazy. W ich początkowym stadium nasza postać będzie kuleć, a jej kondycja będzie ograniczona. W kolejnej fazie bohater będzie krwawić, a celowanie z broni zacznie sprawiać mu trudność. Trzecie i ostatnie stadium urazu sprawi, że Duch nie da rady biec.

Niezbędnym wyposażeniem naszego bohatera będą bandaże oraz leki w postaci strzykawek, które tylko częściowo przywrócą potencjał bojowy Ducha. Bandaże zmniejszą stopień urazów, a iniekcje leków poprawią zdrowie. Co ważne, rany opatrzymy tylko w bezpiecznych miejscach.

Należy również zwracać uwagę na ukształtowanie terenu - kontrolowany ślizg ze zbocza może zamienić się w groźny upadek. Z drugiej strony środowisko dostarcza Duchom możliwości kamuflażu. Przydatne są zarośla, śnieg czy błoto, stworzymy również pułapki, a ciała przeciwników przeniesiemy, żeby zmniejszyć szanse wykrycia.

004
W Breakpoint zmierzymy się z graczami na arenie lub połączymy szyki w trakcie raidu

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint umożliwi grę w pojedynkę lub w trybie współpracy z trzema innymi graczami z zachowaniem postępu. Grupowo przejdziemy kampanię - gra pozwoli na dołączenie innym osobom do sesji w dowolnym momencie, a każdy z uczestników zachowa postęp postaci oraz uzbrojenie. Zagramy również w Ghost War, czyli na specjalnej, ośmioosobowej arenie Gracz kontra Gracz (PvP).

Nowością w serii jest raid, który pojawi się jakiś czas po premierze gry. W ramach tego rodzaju misji czteroosobowa grupa Duchów spróbuje przejąć kontrolę nad wulkaniczną wyspą, która jest położona nieopodal Auroi.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

O autorze

Laura Jaszowska

Laura Jaszowska

Staff Writer

Laura wspiera zespół redakcyjny w obszarze publicystyki oraz poradników. W wolnym czasie jeździ rekreacyjnie na rowerze, a od czasu do czasu eksploruje Tamriel.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami