Misja rozpocznie się od razu po ukończeniu poprzedniej o nazwie Znów jak nomada. Będąc na ścieżce usłyszysz przed sobą krzyki i strzały. Zacznij jechać w ich kierunku, a po chwili dotrzesz do drewnianej chatki, gdzie kilku mężczyzn próbuje odpierać ataki zmutowanego niedźwiedzia - wścieklaka.

132

Zejdź z motocykla i przygotuj się na starcie z bestią. Dobrym sposobem na rozpoczęcie pojedynku jest rzucenie w zwierzę granatem lub koktajlem mołotowa (1), przez co zacznie płonąć. Jeśli posiadasz karabin snajperski, to możesz również ze sporej odległości oddać kilka celnych strzałów w głowę zwierzaka. Kiedy ten namierzy bohatera, to koniecznie wykonuj uniki, kiedy się zbliży, a jeśli złapie Deacona, to zacznij wciskać klawisze pojawiające się na ekranie.

133

Jeśli chodzi o ataki, to możesz wspomagać się granatami, koktajlami, a także rozstawionymi w terenie wybuchowymi beczkami. Warto biegać za przeszkodami, na przykład lokalną wieżą (2) i jednocześnie prowadzić ogień we wroga (3). Przydaje się tu umiejętność skupienia, dzięki której możesz posłać we wroga więcej celnych pocisków.

Misje: Nie jesteś stąd, Toczymy wojnę

Po walce z niedźwiedziem porozmawiaj z uratowanymi mężczyznami, którzy należą do pobliskiego obozu wojskowego.

134

Wsiądź na motocykl i zacznij jechać za mężczyznami, którzy wskażą Deaconowi drogę do bazy (4). Po dotarciu na miejsce rozpocznie się kolejne zadanie o nazwie Toczymy wojnę.

135

W obozie do Deacona podejdzie kapitan Kouri (5), za którym zacznij iść. Po drodze wojskowy opowie bohaterowi i sytuacji, a przy okazji pokaże, jak wygląda kryjówka.

136

Kiedy zostaniesz sam skieruj się do mężczyzny (6) w podartym stroju. Po krótkiej scence wyrusz na dalsze zwiedzanie obozu. Celem jest odwiedzenie trzech, zaznaczonych znacznikami namiotów, w których Deacon poszukuje śladów Sary. Kiedy okaże się, że poszukiwania są bezowocne, udaj się do motocykla przy bramie, gdzie zakończy się bieżąca misja i rozpocznie kolejna.