Japoński oddział Sony Interactive Entertainment kilka dni temu złożył w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych wniosek opisujący rękawicę przeznaczoną do gry w wirtualnej rzeczywistości.

Zadaniem urządzenia jest przekazywanie użytkownikowi wrażeń dotykowych, współgrających z wydarzeniami rozgrywającymi się na wyświetlaczu gogli VR, a także korespondującymi z czynnościami podejmowanymi w grze.

W dokumencie wspomniano, że dzięki urządzeniu rozpoznamy fakturę, kształt, wagę i miękkość wirtualnego przedmiotu.

reka
Do wniosku dołączono obrazek poglądowy

Podano też konkretny przykład działania. Kiedy gracz łapie miecz w grze o piratach, rękawica symuluje wrażenie trzymania rękojeści owiniętej skórzanym paskiem.

Z kolei jeżeli „w wirtualnym scenariuszu pirat trafi w ostrze użytkownika, urządzenie zapewni uczucie zderzenia się broni, np. wibracji przechodzących z miecza do dłoni”.

Niewykluczone, że rękawica będzie dodatkiem do kolejnej wersji gogli PSVR, opracowanych z myślą o PlayStation 5.

Źródło: USPTO

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.