Firma Electronic Arts opublikowała kilka materiałów prezentujących realistyczne zachowanie ludzkich włosów, wyrenderowanych i animowanych za pomocą silnika Frostbite. Przedstawiono wpływ wiatru na fryzurę, a także naturalny ruch podczas chodzenia.

Fakt, że wspomniany silnik jest w stanie wygenerować tak realistyczne włosy, nie oznacza jeszcze, że imponującą animację zobaczymy podczas gry na konsolach kolejnej generacji. To wyłącznie pokaz możliwości Frostbite w ściśle określonych warunkach.

Frostbite jest dziełem twórców serii Battlefield, czyli studia Dice. Na silniku powstało wiele gier Electronic Arts, między innymi Dragon Age: Inkwizycja, Mass Effect: Andromeda, seria Star Wars: Battlefront czy wspomniany cykl strzelanin wojennych.

Od 2016 roku silnik napędza również serię FIFA, zastępując poprzednie narzędzie o nazwie Ignite.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.