GTA 5 z ray tracingiem dzięki nowej wersji modyfikacji Reshade

A także FEAR i Quake 3.

Nowa wersja oprogramowania Reshade pozwala aktywować path tracing - a więc wariant ray tracingu - w grach obsługujących biblioteki DX9, DX10 i DX11. To między innymi Grand Theft Auto 5, Star Wars: Jedi Outcast, Fear czy Quake 3.

Aplikacja wyraźnie polepsza jakość obrazu, co można zaobserwować chociażby dzięki odbiciom promieni słonecznych na karoserii samochodów w GTA 5. Śledzenie promieni zwiększa jednak wymagania sprzętowe.

Możliwości nowej wersji aplikacji Reshade prezentują poniższe materiały. Warto zauważyć, że aktywowanie ray tracingu powoduje problemy z prawidłowym obliczaniem okluzji otoczenia, czyli efektu odpowiedzialnego między innymi za realistyczne cienie.

Oprogramowanie Reshade - wciąż będące w fazie alfa - rozwija moder Pascal Gilcher. Narzędzie uzyskuje dostęp do bibliotek DirectX, by aktywować szereg efektów graficznych.

Aplikacja współpracuje też z pierwszą odsłoną serii Crysis. Grę z ray tracingiem zaprezentowała redakcja Digital Foundry.

Aby pobrać Reshade, należy wesprzeć twórcę na platformie Patreon. Minimalna kwota to 20 dolarów.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami