Sekiro - zakończenie: Shura; boss: Emma, Łagodne Ostrze, Isshin Ashina

Zakończenie, dzięki któremu najszybciej poznamy finał historii o jednorękim Wilku.

Do opisywanego zakończenia można dotrzeć najszybciej ze wszystkich. Do tego, finałowy boss jest łatwiejszy do pokonania. Jeśli zatem chcesz jak najprędzej zobaczyć zwieńczenie historii o jednorękim shinobim, jest to najlepszy sposób, aby to osiągnąć.

Wybierając to zakończenie musisz liczyć się z tym, że nie dotrzesz do ostatniej dużej lokacji w grze - Źródlanego Pałacu. Dodatkowo, finał opowieści dla wszystkich głównych postaci kończy się nieszczęśliwie.

Zakończenie: Shura

Poniżej przedstawiamy najważniejsze wskazówki, dzięki którym dotrzesz do zakończenia: Shura.

  • Pierwszą i najważniejszą ważna decyzją, po powrocie do Zamku w Ashinie, którą musisz podjąć, to wybranie odpowiedniej kwestii dialogowej podczas spotkania z Sową na dachu zamku.
  • Podczas rozmowy z nim wybierz: „Porzuć Kuro zgodnie z kodeksem” dwukrotnie. W konsekwencji tej decyzji staniesz do walki z bossem Emma, Łagodne Ostrze (opis walki poniżej), a zaraz po niej - bez możliwości odpoczynku - rozpocznie się kolejny pojedynek - tym razem z bossem: Isshin Ashina (opis walki poniżej).
  • Po wygraniu walk z bossami uruchomi się film wieńczący opowieść o Wilku.
  • Po obejrzeniu filmu zobaczysz napisy końcowe. Po nich wrócisz do zaniedbanej świątyni. Możesz dalej podróżować po świecie Sekiro lub rozpocząć rozgrywkę #2, czy tryb nowej gry plus (new game plus).
444

Boss: Emma, Łagodne Ostrze (I faza)

  • Musisz liczyć się z tym, że po zakończeniu tej potyczki, rozpocznie się kolejne starcie, z kolejnym bossem. Dlatego szanuj przedmioty leczące. Staraj się ich jak najmniej zużyć, po to by je wykorzystać w kolejnym pojedynku.
  • Boss posiada tylko jeden krąg życia.
  • Emma jest groźnym przeciwnikiem, ale bądź agresywny. Skup się na atakowaniu, po to by cały czas zwiększać jej poziom postawy. Tę walkę możesz rozstrzygnąć szybko, przełamując posturę rywala. Ten boss jest bardzo wrażliwy na twoje ataki i parowanie. Dlatego odpowiednia kombinacja odbijania ciosów i atakowania przyniesie najlepsze efekty.
  • Emma jest bardzo szybka. W ciągu sekundy potrafi doskoczyć do ciebie i wykonać serię cięć, więc bądź przygotowany do obicia jej uderzeń. Jeśli chcesz się wyleczyć, oddal się jak najdalej od niej, najlepiej wycofaj się w róg areny, i dopiero wówczas użyj tykwy lub granulki.
  • Gdy zobaczysz czerwony znak, informujący o ataku specjalnym przeciwnika, podskocz, by znaleźć się nad wrogiem. Podczas opadania wykonaj serię uderzeń.
  • Od czasu do czasu, boss wykonuje dwa bardzo groźne i szybkie cięcia (jedno od prawej do lewej, a drugie z góry na dół). Boss sygnalizuje ten atak: chwilę trzyma rękojeść miecza, potem pojawia się błysk, robi krok do przodu i następują cięcia. Gdy zobaczysz, że przygotowuje się do tego ataku, wycofaj się lub przeskoczysz bossa, by znaleźć się za jego plecami. Wówczas masz szansę na zadanie obrażeń.
460
  • Gdy Emma podnosi miecz do góry i przybiera charakterystyczną postawę (na zdjęciu poniżej) po chwili rozpocznie się seria czterech ataków. Każdy z nich zablokuj. Po nich rywal odrzuci cię na bok. Obróć się szybko i zadaj uderzenie bossowi.
  • Cały czas atakuj przeciwnika, by stopniowo wzrastał jego poziom postury. Walcząc mądrze, możesz bardzo szybko doprowadzić do tego, że przełamiesz postawę wroga, a do tego korzystając rzadko - lub w ogóle - z przedmiotów leczniczych.
459

Boss: Isshin Ashina (II i III faza)

II faza

  • Isshin wykonuje kilka różnorodnych ataków, które wcześniej sygnalizuje. Co więcej, po ich zakończeniu masz możliwość wyprowadzenia swojego kontrataku, gdyż boss czeka chwilę nieruchomo. Tp doskonała okazja do wyprowadzenia jednego lub dwóch, a czasami nawet trzech, ciosów.
  • Gdy boss podniesie miecz do góry wykona dwa uderzenia, jedno po drugim. Wówczas wykonaj unik na bok, dzięki czemu znajdziesz się w bezpiecznym miejscu, a do tego możesz zadać obrażenia rywalowi.
  • Tak samo postępuj z pchnięciem z czerwonym znakiem: wykonaj unik na bok, by znaleźć się za plecami wroga.
  • Boss wykonuje jeszcze jeden atak z czerwonym znakiem. Są to dwa szerokie cięcia poprzedzone wcześniej wspomnianym czerwonym symbolem. Wykonaj podwójny unik (jeden po drugim), obiegający wroga, tak, aby nie miał możliwości zadania Wilkowi obrażeń. Gdy skończy, podejdź do wywala i wyprowadź swój atak.
  • Nieustannie atakuj wroga, aby stopniowo wpływać na poziom postury wroga i w końcu go przełamać.
  • Staraj się trzymać jak najbliżej bossa, aby mieć możliwość nękania go atakami, ale gdy twój poziom postury niebezpiecznie podniesie się, wycofaj się i odpocznij.
461

III faza

  • Trzecia faza walki jest najtrudniejsza. Rywal zyskuje nowe, potężne ataki, których należy się nauczyć, aby ich unikać. Skup się na stopniowy uszczuplaniu paska życia bossa, dopóki go nie wykończysz. Przełamanie postury rywala jest trudne, gdyż musisz bardziej skupić na obronie.
  • Najtrudniejszym do obrony jest atak składający się z kilku etapów. Przeciwnik długo przygotowuje się do niego. Najpierw zobaczysz płomienie na podłodze, a potem - od razu - doskoczy do ciebie, wyprowadzi serię cięć i znowu powtórzy atak z doskokiem. Nawet jeśli nie zdążysz uchronić się przed pierwszym uderzeniem, to szybko odskakuj na bok, aby kolejne ataki minęły cię.
  • Innym, bardzo charakterystycznym, atakiem jest uderzenie z góry na dół, po którym następuje cięcie, które wywołuje płomienie. Gdy zobaczysz, że Isshin podnosi miecz ku górze, wykonaj unik, by znaleźć się za jego plecami. On przeprowadzi swój płomienny atak, a ty w tym czasie zajdź go od tyłu i zadaj mu obrażenia (jak na obrazku poniżej).
462
  • Pozostałe ataki bossa są podobne do tych, które opisaliśmy w drugiej fazie.
  • Możesz wspomóc się petardą shinobi, dzięki której zatrzymasz atak bossa. Wówczas będziesz miał okazję do wyprowadzenia „czystego” ataku.
  • Bądź cierpliwy. Skup się na obronie i wyprowadzaj ataki, kiedy nadarzy się okazja. Boss, o dziwo, jest bardzo wrażliwy na obrażenia, dlatego stopniowe zmniejszanie paska życia nie jest tak wielkim problemem.

Emma, Łagodne Ostrze i Isshin Ashina - obejrzyj walkę

Pokonując Isshina Ashinę otrzymasz Wspomnienie: Isshin Ashina oraz umiejętność: Jeden umysł, a także obejrzysz film, który zakończy główny wątek fabularny.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami