Opisywanego bossa, Sowę (ojca), spotkamy odwiedzając ponownie Posiadłość rodu Hirata - lokację, która przeszła zmiany. Dostęp do nowej wersji tego regionu odblokujesz wykonując czynności, dzięki którym możesz dotrzeć do zakończenia nazwanego Oczyszczenie. Spełniając zatem odpowiednie warunki możesz odwiedzić to miejsce, by zmierzyć się bossem: Sowa (ojciec).

Na stronie: Sekiro - zakończenie: Oczyszczenie wyjaśniamy, jak można dostać się do Posiadłości rodu Hirata po zmianach

Bossa odnajdziesz na końcu lokacji, w Ukrytej świątyni, w miejscu, w którym walczyłeś z bossem: Pani Motyl.

446

I faza

  • Od razy gdy wejdziesz na arenę walki z bossem, podbiegnij do przeciwnika i wyprowadź silny atak, po czym przygotuj się do bloku. Ta opcja nie będzie możliwa przy pierwszym spotkaniu, gdyż musisz najpierw porozmawiać z Sową. Przy kolejnych próbach pokonania rywala możesz jednak zastosować ten manewr.
  • Podczas walki z tym bossem cały czas nacieraj na niego. Wyprowadzaj ataki, paruj jego uderzenia, po ty by systematycznie wzrastał jego pasek postury. Gdy odskoczy, dobiegnij do niego i nie pozwól, aby zregenerował do minimum poziom postawy.
  • Jednocześnie nie pozwól, aby twój pasek postury wzrósł do niebezpiecznego poziomu. W razie potrzeby wycofaj się i odpocznij.
  • Boss korzysta z petard shinobi. Wyrzuca je w twoją stronę prawie zawsze wtedy, gdy wcześniej odepnie cię barkiem. Obserwuj jego ruchy. Jeśli zauważysz, że boss cię odrzuci, od razu odskocz do tyłu. Jeśli petardy shinobi się unieruchomią, rywal zada ci potężne obrażenia.
448
  • Sowa posiada dwa ataki z czerwonym znakiem. Z pierwszego korzysta, gdy będzie blisko ciebie. Gdy, podczas cięcia, zobaczysz czerwony symbol, podskocz. Spadając, możesz wyprowadzić atak, który zrani bossa.
  • Drugiego ataku używa, kiedy będzie oddalony od ciebie. Wyciąga wówczas miecz do przodu i sunie z wielką prędkością w twoją stronę. Wykonaj wtedy kontrę Mikiri - Wilk nadeptując (jak na obrazku poniżej) na miecz przeciwnika, zablokuje jego atak, po którym możesz wyprowadzić silne uderzenie.
449
  • Sowa, po tym jak rzuci w ciebie shurikenami, wyskakuje w powietrze. Spadając, uderza mieczem w ziemię z wielką siła. To idealny moment, aby wykonać unik (jak na obrazku poniżej), po którym możesz wyprowadzić silny atak.
  • Boss, wznosząc miecz do góry, markuje uderzenie. Oczywiście, jeśli się nie odsuniesz, to zada ci obrażenia, ale jeżeli wykonasz unik, rywal odwróci się w twoją stronę, by wykonać atak. Bądź wówczas przygotowany do odbicia ciosu.
447

II faza

  • Druga faza ma podobny przebieg do pierwszej. Boss zachowuje większość ataków, ale dochodzą też dwa nowe.
  • Podczas drugiej fazy zachowuj się podobnie, co w pierwszej, ale zwróć uwagę na nowe zdolności bossa.
  • Podczas drugiego etapu starcia na arenie walki pojawia się ptak - sowa. Lata wokół bossa, powodując - od czasu do czasu - że przeciwnika znika na moment. Uciekaj wówczas przed siebie. Boss pojawi się gdzieś za twoimi plecami i wyprowadzi atak. Jeśli będziesz w ciągłym biegu nie powinien cię trafić.
  • Najtrudniejszym do uniknięcia atakiem bossa jest ten, podczas którego przywołuje sowę. Ta przybiera ognistą postać i sunie w twoją stronę. Jeśli będziesz blisko wroga, biegnij wokół niego. Uniknąć tego ataku możesz oddalając się jak najdalej od przeciwnika. Zwróć uwagę, że boss - po ataku sowy - również cię zaatakuje.
  • Warto wykorzystać tę samą broń, którą dysponuje przeciwnik, czyli petardy shinobi. Unieruchomią na chwilę bossa. To doskonała okazja do zadania obrażeń.
450

Sowa (ojciec) - obejrzyj walkę

W nagrodę za zabicie bossa otrzymasz Wspomnienie: przybrany ojciec oraz Pachnący kwiat - kluczowy przedmiot fabularny, dzięki któremu będziesz miał możliwość odkrycia dodatkowego zakończenia głównego wątku.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.