Jest to pierwsza misja fabularna w kampanii, która stanowi rodzaj wprowadzenia oraz samouczka. Jej głównym celem jest zapoznanie gracza z podstawami sterowania i mechaniką rozgrywki. Zabawę zaczynasz od wyboru głównej postaci - może to być kobieta lub mężczyzna.

001

Po dokonaniu wyboru rusz przed siebie i podnieś pistolet sidewinder (1). Wystarczy stanąć przy broni oraz wcisnąć i przytrzymać klawisz, który wyświetli się na ekranie. Przy okazji bohater weźmie drugi oręż w postaci gadżetu o nazwie śmiglik.

002

Opuść posterunek straży i zastrzel pierwszego przeciwnika, który pojawi się przed bohaterem. Następnie podejdź do liny (2) i wciśnij wyświetlony klawisz, dzięki czemu zjedziesz na dół. Rozpraw się z kolejną grupą wrogów i ruszaj przed siebie w stronę dziedzińca.

003

Po drodze natkniesz się na leżące na ziemi, niebieskie przedmioty, czyli ogniwa feltrytowe (3). Zbieraj je w celu przywrócenia zdrowia bohatera - pamiętaj, żeby robić to szybko, ponieważ szybko znikają.

Pancerz, skupienie i przester

Następnie udaj się na schody i wejdź na górę, zabierając po drodze pojemnik o nazwie Infuzja zdrowia. Jest to coś w rodzaju przenośnej apteczki, z której możesz skorzystać w dowolnym momencie w celu przywrócenia części zdrowia.

004

Po wejściu na górę będziesz świadkiem sceny walki, w której zginie wielki przeciwnik i strażnik Jersey. Po bitwie podejdź do zwłok i podnieś pancerz (4). Ruszaj przed siebie eliminując kolejnych wrogów z wykorzystaniem broni oraz śmiglika.

005

Po dotarciu do zamkniętej lokacji zostaniesz poinformowany o możliwości korzystania ze skupienia. W tym celu należy wcisnąć i przytrzymać klawisz, o którym pojawi się informacja związana ze skupieniem. Dzięki tej zdolności możesz podświetlać przeciwników (5), co umożliwia ich szybsze namierzanie, a także przyciągnąć pobliski feltryt.

006

Rozpraw się z wrogami, wejdź na górę i kontynuuj przez kolejne place z przeciwnikami. W końcu dotrzesz do miejsca, gdzie będziesz mógł skorzystać z nowej możliwości o nazwie przester (6). Po jego aktywowaniu zadajesz rywalom większe obrażenia oraz odnawiasz poziom zdrowia.

Arka i samouczek odskoku

Przebij się przez kolejne lokacje, aż dotrzesz do drabiny. Wejdź po niej na górę i skieruj się w prawo. Dojdziesz do dziedzińca, gdzie zacznie się scenka z generałem Crossem.

007

Po jej zakończeniu rusz przed siebie, skorzystaj z czytnika linii papilarnych i kontynuuj, aż do pomieszczenia z Prowley. Wysłuchaj jej i przejdź do lokacji z arką (7). Podejdź do niej i skorzystaj ze skupienia, żeby otworzyć przejście do środka. Wsuń rękę w tubę, a po chwili przeniesiesz się do wirtualnej rzeczywistości.

008

Zadaniem jest nauczenie się nowej zdolności o nazwie odskok, umożliwiającej m.in. omijanie pocisków. Aby z niej skorzystać wciśnij i przytrzymaj klawisz kierunku, po czym wciśnij klawisz skupienia. Po wykonaniu trzech odskoków powtórz całą sekwencję, ale tym razem omijając wystrzeliwane pociski (8).

Pamiętaj, że po każdym odskoku trzeba odczekać nieco czasu, aby użyć go ponownie. Po trzykrotnym ominięciu rakiet samouczek się zakończy. Wróć do Prowley i wysłuchaj jej, a otrzymasz nowe misje główne: Zaciemnienie, Gwiazda pustkowi, Kontrola lotów oraz Projekt Sztylet. Po ich przyjęciu wróć do Lily, co zakończy bieżące zadanie.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.