Rage 2 - menu gry: mapa, rejestr, ekwipunek, broń, nanotryty, projekty, pojazdy

Zobacz, jak korzystać z poszczególnych zakładek, jak zdobywać informacje i odblokowywać nowe ulepszenia.

Chociaż Rage 2 jest nastawiony przede wszystkim na dynamiczne strzelaniny i walkę, to rozgrywka oferuje znacznie więcej różnorodnych opcji. Do większości z nich dostęp uzyskujemy dzięki specjalnemu menu.

menu

Menu dzieli się na siedem zakładek, które zostały dokładnie opisane poniżej.

  1. Mapa - wyświetla mapę gry podzieloną na kilka regionów. Możemy na niej szybko zlokalizować odkryte miejsca lub zaznaczać wskaźnikami lokacje, do których zamierzy dotrzeć.
  2. Rejestr - jest to coś w rodzaju podręcznej encyklopedii, w której zapisywane są wszystkie ważne informacje. Od postaci, poprzez listę aktywnych i wykonanych misji, kończąc na klawiszologii związanej z poszczególnymi elementami rozgrywki.
  3. Ekwipunek - możesz tu szybko sprawdzić rodzaj oraz ilość posiadanych gadżetów, broni dodatkowych i amunicji. Chodzi tu między innymi o śmigliki, granaty, drony czy infuzje, czyli urządzenia, które mogą przywracać zdrowie, wpływać na szybszą regenerację umiejętności oraz zwiększać efektywność przesteru.
  4. Nanotryty - zakładka związana z umiejętnościami specjalnymi bohatera. Możesz w niej szybko sprawdzić, które zdolności są odblokowane oraz w jaki sposób z nich korzystać. W tym miejscu możesz też rozwijać efektywność zdolności (dzięki tak zwanym atutom) i awansować je na wyższe poziomy.
  5. Broń - w tym miejscu możesz szybko zapoznać się z opisami i statystykami poszczególnych broni, z których może korzystać bohater, a także je ulepszać.
  6. Projekty - wykonywanie misji dla poszczególnych sojuszników zapewnia możliwość odblokowywania tak zwanych projektów. Są to różnego rodzaju ulepszenia, które umożliwiają na przykład zwiększenie ilości przenoszonej amunicji, zaznaczanie elementów do zbierania w trakcie eksploracji świata gry czy zmniejszenia kosztów tworzenia przedmiotów.
  7. Pojazdy - zakładka z listą pojazdów, jakie możesz poprowadzić w trakcie rozgrywki. Znajdziesz tu ich opisy, a także możliwość ulepszania.

Przypominamy też, że nawigacją między poszczególnymi zakładkami w powyższym menu odbywa się za pomocą klawiszy znajdujących się w lewym i prawym narożniku ekranu.