Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

GTA 3 - odnalezione w kodzie narzędzia deweloperskie ujawniają kulisy tworzenia gry

Oraz działanie systemów rozgrywki.

Grupa fanów w plikach GTA 3 odnalazła pozostałości po narzędziach, których używali deweloperzy z Rockstara podczas tworzenia trzeciej odsłony cyklu. Odkrycia zaprezentowali w opublikowanym materiale wideo.

Moderzy o pseudonimach Vadim M, Badger Gooder, Fire Head i AAP przeglądając kod produkcji natrafili na oprogramowanie używane przez autorów tytułu. Nie wszystkie opcje działają poprawnie, ze względu na fakt, że są starsze niż finalna gra, ale dają wgląd w proces rozwoju projektu i systemy nadzorujące mechanizmy zabawy.

Większość narzędzi powstała z myślą o wydaniu PS2, ale graczom udało się je odtworzyć na PC. Po podłączeniu drugiego pada, umożliwiają modyfikowanie GTA 3, w tym zasad rozgrywki, w czasie rzeczywistym. Podczas prac były wykorzystywane do testowania różnych scenariuszy.

Kulisy działania systemu kolizji

Oprogramowanie pozwala na przykład natychmiastowo zmienić pogodę lub porę dnia, a nawet usunąć z ekranu elementy interfejsu. Jest też funkcja swobodnego przesuwania kamery, dzięki której można przyjrzeć się określonym obiektom z bliska i teleportować bohatera w wybrane miejsce.

Co ciekawe, część skryptów odnaleziono w plikach mobilnej wersji produkcji. Przeniesione na inne platformy sprzętowe umożliwiają aktywowanie trybu nieśmiertelności, rozpoczęcie dowolnej misji, a także przywołanie lub usuniecie jakiegokolwiek pojazdu.

Cover image for YouTube videoGTA 3 - Hidden Developer Tools - Feat. Badger Goodger

Wśród narzędzi są również te odpowiedzialne za system przechodniów. Po ich włączeniu, na ziemi pojawia się kolorowa nakładka, związana z zasadami poruszania pieszych - strefa, w której mieszkańcy mogą przechodzić przez jezdnię, zaznaczona jest jedną barwą, a inną obszar, na jaki obywatele nie mają wstępu.

To jednak nie wszystko - moderom udało się też uzyskać dostęp do specjalnej przeglądarki modeli postaci. Funkcja umożliwia przyjrzenie się z bliska poszczególnym bohaterom, a także animacjom ruchu.

Źródło: Kotaku

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki

Grand Theft Auto 3: 10th Anniversary

Android, iOS

Grand Theft Auto III

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.

Komentarze