Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fan Minecrafta tworzy w grze nietypowe rzeźby i kreacje

Prace nazywa dziełami sztuki.

Jeden z fanów Minecrafta wykorzystuje popularną produkcję do tworzenia nietypowych rzeźb oraz kreacji, które publikuje za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Uchio Tokura to 22-letni Japończyk, który przygodę z produkcją Notcha rozpoczął osiem lat temu. Zamiast jednak zajmować się odtwarzaniem rzeczywistych obiektów, skupił się na wznoszeniu własnych, mocno abstrakcyjnych konstrukcji.

Przykładem jest Aquasomnia - rzeźba przedstawiająca wynurzającą się z morskich głębin starożytną czarownicę. Wiedźma otoczona jest wodorostami i kamiennymi fortecami. Inną pracą jest przedstawiająca ozdobioną kwiatami bramę z posągami Perfect Marionette.

Aquasomnia to jedno z niewielu nietypowych dzieł

- Wielu graczy przygotowało niezliczone zamki, pałace, królestwa i inne tego typu konstrukcje, ale nikt nie spróbował skupić się rzeźbach, czy na tak zwanych kreacjach organicznych. Stworzyłem więc fantasmagoryczne istoty, abstrakcyjne figury i krajobrazy rodem ze snu - wyjaśnia Tokura w rozmowie z serwisem PC Gamer.

Młody Japończyk własne dzieła określa mianem sztuki. Podkreśla, że od dziecka miał styczność z rożnymi formami artyzmu, a swoje doświadczenie stara się wykorzystywać właśnie w poszczególnych pracach.

- Chcę być częścią tego, co sprawia, że Minecraft jest czymś niesamowitym. Poprzez nazywanie moich projektów sztuką staram się pomóc ludziom zrozumieć, że najbardziej ekstremalne kreacje są piękne i mogą być porównywane do sztuki - tłumaczy.

Twórca zaznacza również, że nie traktuje produkcji studia Mojang jako zwykłej gry, a edytor, który - dzięki obserwowaniu wydarzeń z perspektywy FPP - pozwala zadbać o najmniejsze szczegóły rozwijanej aktualnie pracy.

Zobacz na YouTube

Gracz przygotowując dany projekt używa narzędzi Worldedit i Voxel Sniper - aplikacje umożliwiają implementowanie wielu wirtualnych bloków jednocześnie. Sam proces kreacji porównuje do pieczenia ciasta: najpierw dysponuje pulchną bazą, na którą nakłada kolejne warstwy.

Źródło: PC Gamer

Read this next