Z Wielkim shinobim Sową zmierzysz się na dachu zamku w Ashinie, w tym samym miejscu, w którym walczyłeś z Genichiro Ashiną.

Zanim rozpocznie się starcie, obejrzysz filmik przerywnikowy, a następnie porozmawiaj z bossem. Podczas konwersacji wybierz jedną z dwóch kwestii dialogowych. Twoja decyzja będzie rzutowała na dalszy przebieg fabuły i zakończenie gry (kliknij na link, aby dowiedzieć się więcej o konsekwencji wyboru odpowiedzi).

Przygotowania do walki

  • Walka składa się z dwóch etapów (boss posiada dwa kręgi życia).
  • Na tym etapie gry powinieneś mieć już 9 tykw leczniczych. Jeśli nie odszukałeś wszystkich nasion, na stronie: Sekiro - sekrety i znajdźki: nasiona tykwy, gdzie znaleźć wskazaliśmy lokalizacje tych przedmiotów.
  • W drugiej fazie boss wypuszcza trujące opary. Gdy w nie wejdziesz może dojść do zatrucia. Dlatego warto mieć przy sobie odtrutkę w proszku, aby zniwelować negatywny efekt.
388

I faza

  • Boss charakteryzuje się szerokim zasięgiem cięcia broni. Dlatego uważaj, gdy będziesz blisko rywala i gdy będziesz oddalał się od niego. Czasami lepiej zablokować serię ataków wroga niż od razu wycofać się, gdyż wówczas miecz przeciwnika może cię dosięgnąć.
  • Najlepszym momentem do zaatakowania bossa jest wyskok przeciwnika w powietrze zakończony uderzeniem miecza w ziemię. Łatwo wcześniej rozpoznać ten atak, po tym jak Sowa rzuci w twoją stronę dwa shurikeny (wyrzucenie tylko innego shurikena oznacza inny atak). Następnie spodziewaj się skoku. Trzymaj się na tyle blisko, aby uniknąć jego ciosu i szybko podbiec, by wyprowadzić silny atak.
385
  • Boss, co jakiś czas, wyrzuci w twoją stronę kulkę z zielonymi oparami. Jeśli znajdziesz się w zasięgu chmury, to przez chwilę Wilk nie będzie mógł używać przedmiotów leczących.
  • Uważaj na chmurę blokującą zdolność leczenia, unikając jej. Sprawny unik lub odskok w stronę bossa - gdy ten wyrzuca kulę - sprawi, że znajdziesz się na tyle blisko przeciwnika, by zadać mu obrażenia.
  • Jeśli dopadnie cię efekt blokujący możliwość leczenia, nie atakuj bossa - lepiej unikaj go, oddalając się. Przeczekaj ten trudny moment. Drobna nieuwaga sprawi, że rywal szybko pozbawi punktów życia, a ty nie będziesz mógł się wyleczyć.
  • Wielki shinobi Sowa wyprowadza szybkie cięcie, które może być - ale nie musi - zakończone innym atakiem. Jeśli po cięciu boss zatrzyma się, jest to dobry moment do zadania obrażeń.
  • Trudno przełamać posturę bossa, dlatego skup się na stopniowym uszczupleniu jego paska zdrowia.

II faza

387
  • Druga faza jest podobna do pierwszej, gdyż boss dysponuje podobnym zestawem ataków, więc kontruj go po uderzeniach, które opisaliśmy powyżej.
  • W drugim etapie walki przeciwnik wypuszcza trujące opary, których należy unikać. Gdy wejdziesz w trującą chmurę, może dojść do zatrucia. Dlatego warto mieść przy sobie odtrutkę w proszku, aby w razie potrzeby zniwelować negatywny efekt.
  • Innym - nowym - atakiem bossa jest wypuszczenie kłębu dymu, który utrudnia orientację. Gdy tylko rywal wyrzuci chmurę dymu, oddal się jak najdalej i obróć się, będąc przygotowany do obrony.
  • Ataki Sowy są szybkie, więc cały czas bądź skoncentrowany i przygotowany na odbicie ciosu.
386

Wielki shinobi Sowa - obejrzyj walkę

W nagrodę za pokonanie Wielkiego shinobi Sowę otrzymasz Wspomnienie: Wielki shinobi Sowa i Pachnącą gałąź - ważny składnik do odprawienia rytuału wytworzenia zapachu, umożliwiającego wejście do Źródlanego Pałacu.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.