Twórcy Rage 2 - id Software i Avalanche Studios - stawiają głównie na zabawę, a nie rozwiniętą fabułę. Zamiast wielowątkowej historii otrzymamy wiele pomniejszych opowieści, skupiających się przykładowo na konkretnych postaciach.

- Nie powiem ci, że głęboka fabuła jest tym, dla czego powinieneś zagrać w Rage 2 - powiedział reżyser gry, Magnus Nedfors, zwracając się do prowadzącego wywiad.

- To gra akcji. Historię opowiadamy poprzez interakcje z bohaterami niezależnymi oraz poprzez środowisko - dodał.

r1
W Rage 2 liczą się szalone bronie i rozwałka

Zgodnie ze słowami Nedforsa, gry osadzone w otwartym świecie wymagają specyficznego sposobu prowadzenia narracji - co starają się uskutecznić deweloperzy z id Software i Avalanche Studios.

Reżyser Rage 2 twierdzi, że sandbox, który opowiada liniową historię, nie zapewnia graczowi odpowiedniej wolności. Przekonuje, że branży potrzebna jest rewolucja w kwestii fabuły.

Celem omawianej strzelanki jest natomiast osadzenie gracza w otwartym świecie i umożliwienie zabawy z przeróżnymi broniami i zdolnościami.

Rage 2 zadebiutuje 14 maja na PC, PS4 i Xbox One. „To przede wszystkim połączenie klasycznego FPS-a z otwartym światem - udana koncepcja, którą w założeniach miała zapewne prezentować pierwsza część serii” - napisaliśmy we wrażeniach z wczesnej wersji.

Źródło: VG247

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.