Days Gone - umiejętności na start, przydatne zdolności

Walka wręcz, walka dystansowa i przetrwanie.

Wraz z postępami w rozgrywce w Days Gone bohater będzie zdobywał doświadczenie i awansował na kolejne poziomy rozwoju. Wraz z tym procesem będą pojawiać się nowe punkty, za które będzie można kupować nowe umiejętności.

Na tej stronie dowiesz się:

  • Jak zdobywać punkty umiejętności
  • Jakie są kategorie umiejętności
  • W jaki sposób odblokowywać nowe umiejętności
  • Które ze zdolności są przydatne zwłaszcza na początku gry

W jaki sposób bohater zdobywa punkty doświadczenia i odblokowuje dostęp do zakupu nowych zdolności? Istnieje wiele tego rodzaju czynności, jednak najwięcej zyskuje podczas wypełniania misji głównych i dodatkowych. Oprócz tego bohater zdobywa doświadczenie między innymi poprzez zabijanie przeciwników. Warto odnotować, że jeśli robisz to po cichu, to otrzymujesz więcej punktów.

umiejetnosci1

Aby przejść do menu umiejętności należy skorzystać z touch pada (dół). Urochomi się menu, w którym możesz sprawdzić nasze punkty doświadczenia (1) na danym poziomie rozwoju (widać też, ile ich brakuje do awansu), bieżący poziom umiejętności (2) oraz liczbę punktów umiejętności (3).

W grze istnieją trzy kategorie umiejętności, czyli:

  • Walka w zwarciu (4)
  • Walka dystansowa (5)
  • Przetrwanie (6)
umiejetnosci2

W jaki sposób można rozwinąć nową umiejętność? Wystarczy wybrać interesującą nas kategorię, a następnie wskazać ją w menu (7). Jeśli spełniamy odpowiednie warunki, to wystarczy wcisnąć krzyżyk (8) i zapłacić wymaganą liczbę punktów umiejętności.

umiejetnosci3

Co jest jeszcze ważne oprócz punktów umiejętności? Ich poziom (9) i ilość rozwiniętych dotychczas umiejętności (10). Jednym słowem im potężniejsze zdolności, tym bardziej bohater musi być doświadczony i tym więcej umiejętności musimy wcześniej rozwinąć.

Zdolności na start

W jakie umiejętności warto inwestować na początku gry? Oczywiście wszystko zależy od preferowanego stylu - niektórzy mogą skupić się na głównie na aspektach surwiwalowych, a inni na prowadzeniu walki na dystans. Według nas dobrym wyborem będą zdolności związane z walką wręcz, która wydaje się najbardziej ryzykownym elementem zwłaszcza na początku zabawy.

Oto przykładowy zestaw umiejętności na początek:

  • Mistrz ucieczki (walka w zwarciu) - jeśli wyrwiesz się z szamotaniny, to zyskasz możliwość zabicia słabszego rywala. Pozwala to szybko wyeliminować przeciwnika.
  • Naprawy polowe (walka w zwarciu) - umożliwia naprawę broni białej z wykorzystaniem złomu. Przydatna umiejętność, jeśli mamy ulubiony oręż lub, gdy w pobliżu nie ma pod ręką niczego nadającego się do walki.
  • Skupiony strzał (walka dystansowa) - zapewnia możliwość skorzystania ze skupienia podczas celowania z broni.
  • Cierń w boku (przetrwanie) - umożliwia odzyskanie części bełtów wystrzelonych z kuszy.
  • Mocne przyłożenie (walka w zwarciu) - zwiększa obrażenia zadawane przez broń białą.
  • Lanie za pyskowanie (walka w zwarciu) - umożliwia wyprowadzanie dłuższych serii ciosów.

Oprócz powyższych warto też rozważyć rozwinięcie umiejętności zwiększających ilość miejsca w ekwipunku. Przypominamy, że powyższe zestawienia są jedynie przykładami, a umiejętności najlepiej dobierać indywidualnie do własnego stylu gry.