Do punktu kontrolnego umiejscowionego w Twierdzy dostaniesz się od strony posążka rzeźbiarza: Zatopiona Dolina.

Przechodząc przez wejście w skalnym tunelu, wejdziesz do areny walki z bossem: Długoręki Parecznik Żyrafa. Musisz go pokonać, aby przejść dalej.

  • Opis walki z bossem znajdziesz na stronie: Sekiro - boss: Długoręki Parecznik Sen'un. Jest to ten sam rodzaj przeciwnika, którego opisaliśmy na tej stronie. Różnica pomiędzy tymi rywalami jest taka, że walcząc z Długorękim Parecznikiem Żyrafą nie możesz zadać mu śmiertelnego ciosu, co wiąże się z tym, że musisz pozbawić go paska życia dwukrotnie. A co gorsze, arena walki z tym bossem jest mniejsza.

W nagrodę za pokonanie bossa otrzymasz żółty proch oraz koralik modlitewny.

Gdy pokonasz Długorękiego Parecznika Żyrafę, podejdź do pomnika Buddy. Przed nim leży Duży wachlarz (1) - narzędzie protezy, a przy ścianie odnajdziesz Złom magnetytowy.

292

Przejście do jaskini, w której znajduje się koralik modlitewny i boskie konfetti

Zanim otworzysz drzwi (2) prowadzące w głąb regionu, warto wejść do skalnego korytarza przez otwór w podłodze (3). W środku znajdziesz żółty proch, a dalej przejście w skalnym tunelu.

293
294

Skalnym korytarzem dotrzesz do rozwidlenia dróg. Skręć w lewo. Dojdziesz do przepaści. Spójrz w górę. Dojrzysz hak (4), o który możesz się zaczepić, by wskoczyć na drewniane rusztowanie. Obróć się i znowu spójrz w górę. Zaczep się o belkę (5), by wskoczyć wyżej.

Stojąc na belce, zobaczysz rozwidlenie dróg:

295
  • skręcając w lewo (6) dotrzesz do pomieszczenia z gekonami na ścianie. Możesz je strącić za pomocą shurikena. Na półce skalnej odnajdziesz Boskie konfetti
  • skręcając w prawo (7) dotrzesz do ślepego zaułku, gdzie odnajdziesz koralik modlitewny

Jeśli zbadałeś obydwie odnogi jaskinie, zawróć i odszukaj drewnianego rusztowania. Przejdź po nim, by na jego końcu zeskoczyć na półkę skalną, a potem wskocz do skalnego korytarza, w którym znajduje się posążek rzeźbiarza Twierdza.

Przejście do Zatopionej Doliny

Drzwi (4) otworzysz za pomocą klucza do kapliczki w twierdzy, który wręczył ci Boski potomek w Komnacie Kuro w górnej wieży, po pokonaniu Genichiro Ashiny.

296

Gdy otworzysz drzwi, dojrzysz drewniany most (8), a w dolinie ujrzysz wielkiego węża (9). Wbiegnij na most. Po chwili gad zaatakuje cię, niszcząc most, a ty spadniesz do wody. Wąż będzie cię gonił, a twoim zadaniem będzie uciec przed nim.

297

Kieruj się w stronę wejścia do tunelu (10), gdzie znajduje się posążek rzeźbiarza: Rozdarta jaskinia. W drodze do tego miejsca możesz schować się w grocie (11), gdzie będziesz bezpieczny. Następnie - aby oszukać węża - omiń tę jaskinię z prawej strony i szybko pobiegnij do tunelu (10) i odblokuj posążek rzeźbiarza.

298

Jeśli chcesz zdobyć ziarno pęknięcia, wróć do posążka rzeźbiarza Twierdza i udaj się do Przejścia do Zatopionej Doliny, tam gdzie początek ma zerwany most. Podejdź do krawędzi i zeskocz na półkę skalną (12), gdzie leży ziarno pęknięcia.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.