Wiedźmin 3 - jak się leczyć, regeneracja żywotności

Korzystanie z jedzenia, mikstur oraz umiejętności.

W trakcie walk docenimy nie tylko umiejętności bojowe Geralta, lecz także zdolności samoleczenia. Do przywracania żywotności w walce może wykorzystywać jedzenie, eliksiry i odwary oraz specjalny wariant Znaku Quen.

Biały Wilk może również tymczasowo lub na stałe zwiększyć swoje zdrowie. Dodatkowo gracz może wpłynąć na szybkość regeneracji zdrowotności bohatera poza walką i w jej trakcie. Poniżej przedstawiamy sposoby na skuteczne leczenie Białego Wilka.

W starciach szczególnie przydatny jest znak Quen. Dzięki niemu bohater zyskuje tarczę ochronną, która wchłania część zadawanych przez wrogów obrażeń. Ulepszenie o nazwie Spotęgowanie sprawia, że wchłonięte ataki odnawiają żywotność Geralta. Choć zablokowane obrażenia redukują wytrzymałość wiedźmina, używanie tarczy nie zużywa tego wskaźnika.

001

Dzięki Spotęgowaniu Geralt poradzi sobie w starciach nawet z trudniejszymi przeciwnikami, mając w zanadrzu zdolność, którą może użyć wielokrotnie w trakcie walki. Ma to duże znaczenie na wyższych poziomach trudności, gdzie zdrowotność nie regeneruje się w trakcie medytacji. Odpowiednim uzupełnieniem alternatywnego Znaku Quen będą posiłki oraz eliksiry i odwary, zwłaszcza z echidny oraz ekimmy.

Jeżeli zdecydujemy się na eliksiry, na początku gry zapewne wyposażymy Geralta w Jaskółkę. Warto zwrócić uwagę, że podstawowa wersja tego eliksiru odnawia na sekundę 80 punktów żywotności poza walką, a w trakcie walki tylko 40 punktów. Uwzględniając czas działania mikstury (20 sekund), Jaskółka odnowi odpowiednio 1600 i 800 punktów zdrowia Geralta. Najlepszy wariant tego eliksiru przywróci 3000 punktów zdrowotności poza walką i 1600 punktów poza nią.

Dekokt Raffarda Białego działa w inny sposób. Podstawowa wersja tego eliksiru odnawia 35%, a ulepszona i wyśmienita odpowiednio 80% oraz 100% zdrowotności. Efekt działania mikstury jest taki sam, nawet jeżeli Geralt walczy.

003

Mikstury odnawiające zdrowotność mogą częściowo pójść w odstawkę, jeżeli wykorzystamy zdolność Geralta o nazwie Odnowienie. Na piątym poziomie tej umiejętności każdy wypity eliksir, bez względu na zakres działania, przywróci dodatkowo 25% żywotności bohatera. Dodatkowo czas działania mikstury wydłuży się o 25%. W ten sposób możemy zwiększyć zdolności bojowe Geralta i przy okazji przywrócić mu część zdrowia.

Jeżeli zamierzamy korzystać z odwarów, warto skorzystać z umiejętności Przeobrażenie tkanek. Rozwinięta do piątego poziomu zdolność premiuje Geralta za wypicie odwaru dodatkowym tysiącem punktów do maksymalnej żywotności. Przeobrażenie tkanek wydłuża dodatkowo o 25% czas trwania mikstur, a efekt trwa tyle, ile czas działania spożytego odwaru.

Z tego powodu warto zaopatrzyć się w odwar z echidny, dzięki której regenerujemy żywotność przez wykonywanie akcji zużywających wytrzymałość. To dobre uzupełnienie alternatywnego Znaku Quen. Czas działania odwaru to 1800 sekund, czyli 30 minut. Z kolei odwar z ekimmy sprawi, że zadawanie obrażeń będzie regenerować żywotność.

002

Jedzenie przywraca zdrowotność przez wyznaczony czas, zwykle przez pięć lub dziesięć sekund. Warto zwrócić uwagę na pożywienie, które działa dłużej i przywraca aż 80 punktów zdrowotności na sekundę. Są to pieczony kurczak, mięso czy suszona ryba. Dzięki takiemu pożywieniu możemy przywrócić łącznie nawet 800 punktów zdrowotności w ciągu 10 sekund.

Warto pamiętać, że po jednej z aktualizacji tylko ostatnia spożyta porcja pokarmu nakłada efekt na wiedźmina. Podstawowe jedzenie można zdobyć bez wydawania pieniędzy, wystarczy zapolować na zwierzynę i przeszukiwać skrzynie. Aby zdobyć miód, Geralt musi podpalić za pomocą Znaku Igni gniazdo pszczół.

Aby zwiększyć na stałe żywotność Geralta, możemy wykorzystać zielone mutageny oraz zdolności pasywne. Zdolność Instynkt przetrwania doda 500 punktów do maksymalnej żywotności. Jeżeli nosimy ciężki rynsztunek, warto mieć na uwadze zdolność Techniki szkoły niedźwiedzia. Za każdy element ciężkiego opancerzenia otrzymamy 5% premii do maksymalnej żywotności bohatera. Jeżeli posiadamy komplet zbroi tego typu, łączny bonus wyniesie 20%.

Umiejętności przydatne do odnawiania żywotności w walce i poza nią

Zdolności

  • Rytm dobowy - w czasie dnia regeneracja żywotności na sekundę poza walką jest większa o 10. Po zmroku regeneracja wytrzymałości na sekundę w walce jest większa o 1.

Alchemia

  • Odnowienie (5 poziomów) - każda zażyta dawka eliksiru przywraca 5% maksymalnej żywotności, czas działania eliksirów: +5%.

Znaki

  • Quen / Spotęgowanie (3 poziomy) - alternatywny tryb Znaku: pozwala podtrzymać aktywną tarczę bez zużywania wytrzymałości. Zablokowane ataki redukują wytrzymałość. Pochłonięte obrażenia odnawiają żywotność. Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.

Broń

  • Niezabijalność - gdy żywotność spadnie do 0, Punkty Adrenaliny zostają natychmiast zużyte do jej odnowienia. Ilość odnowionej żywotności zależy od liczby zużytych Punktów Adrenaliny. Jeżeli brak jest Punktów Adrenaliny, żywotność zostaje odnowiona o niewielką wartość. Przyrost Punktów Adrenaliny: +1%.

Umiejętności przydatne do tymczasowego zwiększania żywotności

Alchemia

  • Przeobrażenie tkanek (5 poziomów) - każdy zażyty odwar zwiększa maksymalną żywotność o 200 na czas trwania odwaru. Czas działania eliksirów: +5%.
  • Wytrzymałość na ból (5 poziomów) - zwiększa maksymalną żywotność o 10%, jeśli zatrucie eliksirami przekracza bezpieczny próg. Czas działania eliksirów: +5%.

Umiejętności przydatne do stałego zwiększania żywotności

Zdolności

  • Instynkt przetrwania - zwiększa maksymalną żywotność o 500.
  • Techniki szkoły niedźwiedzia - każdy element ciężkiego rynsztunku dodaje +5% do maksymalnej żywotności i 5% do obrażeń od silnych ciosów.

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Redakcja

Redakcja

Eurogamer.pl

Bardzo lubimy pracę zespołową.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami