W Sekiro: Shadows die Twice gracze nie mogą liczyć na podpowiedzi, wskazówki czy znaczniki misji, które doprowadzą ich do celu. W grze nie uświadczymy dziennika i mapy, co jeszcze dodatkowo komplikuje rozgrywkę.

Odkrywamy świat na własną rękę, co oczywiście ma swoje dobre i złe strony.

Niewątpliwie zaletą takiego rozwiązania jest niezwykłe doświadczenia, które wiąże się z badaniem sekretów i tajemnic, które twórcy skrętnie poukrywali w swojej grze.

Co dla jednych jest przyjemnością, dla innych może być utrapieniem. Jeżeli bowiem w jakimś punkcie utkniemy, bo nie wiemy, gdzie dalej iść i co dalej mamy zrobić, możemy poczuć się sfrustrowani, co w konsekwencji może doprowadzić do zniechęcenia się i odstawienia gry na półkę.

203

Możemy poczuć się również zagubieni, gdy odkryjemy wiele dróg do różnych lokacji. Pojawią się pytania: którą ścieżkę wybrać? czy już teraz powinienem tam pójść?

Dlatego przychodzimy z pomocą. Poniżej opisujemy wszystkie dziewięć rejonów Ashiny, które możemy zwiedzić. Niektóre z nich staną otworem dopiero gdy odnajdziemy ukryte przejście, inne - po odkryciu - możemy eksplorować w dowolnej kolejności.

Sugerowana kolejność odwiedzania lokacji w Sekiro: Shadows Die Twice

Zaproponowana przez nas kolejność zwiedzana regionów jest wypadkową dwóch czynników.

  • Po pierwsze, jest ona związana z głównym wątkiem fabularnym. Jeśli nie wykonamy konkretnych działań, nie popchniemy do przodu opowieści, przez co nie będziemy mogli odblokować niektórych lokacji.
  • Po drugie, do niektórych rejonów lepiej wejść później, gdy rozwiniemy naszą postać, aby jeszcze bardziej nie utrudniać sobie rozgrywki.
198
  • Zbiornik w Ashinie - prolog, w którym nie znajduje się ani jeden posążek rzeźbiarza
  • Podzamcze Ashiny - w tym rejonie znajduje się Zaniedbana świątynia, lokacja, którą można traktować jako bazę wypadową
  • Posiadłość rodu Hirata - opcjonalny region
  • Zamek w Ashinie
  • Opuszczony loch
  • Świątynia Senpou, góra Kongo
  • Zatopiona Dolina
  • Głębiny w Ashinie
  • Źródlany Pałac

Podzamcze Ashiny

  • Liczba posążków rzeźbiarza: 7 (łącznie z Zaniedbaną świątynią)
  • Liczba posążków bossów: 5

Po zakończeniu prologu przeniesiesz się do Zaniedbanej świątyni. Wychodząc za bramę dotrzesz do posążku rzeźbiarza: Podzamcze Ashiny. Wówczas rozpoczniesz właściwą eksplorację tego rejonu.

199

Twoim celem jest dotarcie do Zamku w Ashinie, kluczowego dla fabuły miejsca.

W Podzamczu Ashiny znajduje się ukryty skrót do Świątyni Senpou, góry Kongo. Jak go odnaleźć, pokazujemy na stronie: Sekiro - Mur podzamcza - schody.

Posiadłość rodu Hirata

  • Liczba posążków rzeźbiarza: 6
  • Liczba posążków bossów: 3

Choć jest opcjonalna lokacja, warto się tam udać przynajmniej z kilku powodów. Po pierwsze, zdobędziesz nowe narzędzia shinobi, takie jak Topór czy Mglisty kruk. Po drugie, jest to świetna okazja do rozwinięcia postaci. Na terenie Posiadłości rodu Hirata możesz zdobyć dwa Koraliki moditewne i jedno Wspomnienie.

200

Wejście do Posiadłości rodu Hirata jest ukryte. Aby odblokować dostęp do tego rejonu, musisz wykonać zadanie poboczne. Na stronie Sekiro - staruszka: Dzwonek panicza, posążek Buddy wyjaśniamy, jak dostać się do Posiadłości rodu Hirata.

Zamek w Ashinie

  • Liczba posążków rzeźbiarza: 9 (w tym ujęta jest lokacja: Zbiornik w Ashinie)

Dostępu do zamku broni boss: Płonący Byk, z którym się zmierzysz na końcu lokacji: Brama zamku w Ashinie.

201

Na dachu zamku zmierzysz się z Genichiro Ashiną. Wygrywając z nim pojedynek, rozwiniesz główną oś fabularną, a co za tym idzie - odblokujesz nowe ścieżki w niektórych regionach.

Bezpośrednio z rejonu: Zamek w Ashinie trafisz do Zatopionej Doliny. Wejścia do tego regionu szukaj za posążkiem rzeźbiarza: Kapliczka Wielkiego Węża.

Opuszczony loch

  • Liczba posążków rzeźbiarza: 2
  • Liczba bossów: 1

To jedna z najmniejszych lokacji w Sekiro, którą trzeba traktować jako łącznik pomiędzy większymi regionami. Prowadzą do niej dwie drogi, które opisaliśmy na stronie: Sekiro - Zbiornik w Ashinie.

202

Przez Opuszczony loch dotrzesz do:

  • Głębin w Ashinie
  • Świątyni Senspou, góry Kongo

Aktualizacja wkrótce

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata