Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy gier o poziomie trudności Sekiro: ułatwienia nie ograniczają naszej wizji

Stopień wyzwania nie wpływa na produkcję.

Po premierze Sekiro: Shadows Die Twice, rozgorzała dyskusja na temat przystępności i poziomów trudności w grach. Szereg deweloperów przekonuje, że dodanie ułatwień nie ogranicza ich wizji artystycznej.

Niektórzy uważają, że produkcja From Software stanowi zbyt duże wyzwanie i powinna oferować opcje dla mniej doświadczonych lub niepełnosprawnych graczy. Inni przekonują jednak, że wysoki stopień trudności jest istotnym środkiem wyrazu japońskiego studia.

Do debaty dołączyli autorzy gier. Cory Barlog - reżyser najnowszej odsłony God of War - we wpisie na Twitterze stwierdził, że implementacja ułatwień „nigdy nie ograniczała i nigdy nie ograniczy” jego wizji artystycznej.

Deweloperowi zawtórowali inni autorzy. Były dyrektor kreatywny w Platinum Games - JP Kellams - stwierdził, że dodanie do Bayonetty funkcji zabawy jednym przyciskiem „nie zrujnowało” rozgrywki. Wręcz przeciwnie: osiągnięcie platyny z pomocą opcji nie jest prostsze.

Natomiast projektant platformowego Celeste - Matt Thorson - zasugerował, jak mogłyby wyglądać ułatwienia w Sekiro. Uważa, że na potrzeby specjalnego trybu From Software mogło zmniejszyć prędkość poruszania wrogów, sprawić, że postać byłaby niewidzialna podczas skradania i niewrażliwa na ciosy w trakcie spożywania mikstur oraz wprowadzić odrodzenia.

Postawę twórców pochwalił Steve Spohn z Able Gamers - amerykańskiej fundacji wspierającej niepełnosprawnych graczy. Zachęcił innych deweloperów do dzielenia się własnymi przemyśleniami i opiniami na ten temat

Zaznaczył jednocześnie, że priorytetem gier powinno być dawanie przyjemności. Wyjaśnił, że poziomy trudności i ułatwienia wymyślono właśnie po to, by każdy mógł bawić się wirtualną rozrywką na własny sposób.

Zobacz: Sekiro: Shadows Die Twice - Poradnik, Solucja

W ostatnich latach coraz więcej deweloperów implementuje w produkcjach funkcje zwiększające przystępność. Mowa nie tylko o trybach z mniejszym stopniem wyzwania, ale i opcjach pominięcia łamigłówek i sekwencji QTE czy zwiększenia rozmiaru podpisów.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Sekiro: Shadows Die Twice

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.

Komentarze