Wojownik Shichimen to jedyny boss, którego spotkasz w Opuszczonym lochu. Jest to opcjonalny przeciwnik. Co prawda, blokuje on przejście do Przepastnej głębiny od strony posążka rzeźbiarza Wejście do opuszczonego lochu, ale do tej lokacji również możesz dostać się od strony Zbiornika w w Ashinie.

Na stronie: Sekiro - Wejście do opuszczonego lochu wyjaśniamy, jak dostać się do Przepastnej głębiny, a dalej do Głębin w Ashinie, omijając w ten sposób walkę z Wojownikiem Shichimenem.

Walka z bossem na pozór wydaje się trudna. Istnieje jednak dosyć łatwy sposób, dzięki któremu starcie z potężnym rywalem szybko zakończy się sukcesem.

Przygotowania do walki

  • Boss największe obrażenia zadaje za pomocą zjaw (fioletowych kul), które wypuszcza i lecą w twoją stronę. Jeśli widmo dotknie shinobi, odbierze mu niedużą część paska zdrowia, ale wpłynie na zwiększenie efektu przerażenia. Jeśli fioletowy pasek (ukazany w żółtej ramce na poniższym obrazku) zapełni się, wówczas Wilk zginie. Efekt przerażenia niwelują Środki uspakajające. Najlepiej je zażyć zanim jeszcze fioletowa zjawa wpadnie na shinobi - wówczas efekty nie będą aż tak odczuwalne. Środki uspakajające znajdziesz na terenie całej lokacji: Opuszczony loch. Wypadają również z nieumarłych, których spotkasz w tym miejscu.
  • Drugim bardzo ważnym przedmiotem jest Boskie konfetti. Po użyciu tego przedmiotu, Wilk zada bossowi o wiele większe obrażenia kataną. Niestety nie tak łatwo zdobyć ten przedmiot. Czasami wypada on z wrogów, a w świecie gry rzadko można go odnaleźć. Na stronie: Sekiro - Boskie konfetti: jak zdobyć, gdzie szukać, miejsca i lokacje zamieściliśmy informacje, dzięki którym szybko zdobędziesz Boskie konfetti.
  • Zanim rozpoczniesz walkę z Wojownikiem Shichimenem, przerzuć do ekwipunku podręcznego Boskie konfetti oraz Środek uspokajający. Dobrze żebyś miał pod ręką te przedmioty, gdyż użyjesz ich więcej niż jeden raz podczas starcia z bossem.
  • Podczas walki boss strzela do ciebie fioletowym promieniem. Można go uniknąć, uciekając przed nim, lub osłonić się używając parasola - narzędzia protezy
183

Przebieg walki

  • Zanim jeszcze rozpocznie się walka, użyj na sobie Środka upajającego oraz Boskiego konfetti, i dopiero wtedy rusz do boju.
  • Następnie podbiegnij do bossa, omijając na ile to możliwe fioletowe zjawy, i zasyp go ciosami.
  • Boss, od czasu do czasu, zaatakuje cię kosturem. Ten atak możesz sparować lub wykonać unik.
185
  • Po otrzymaniu sporych obrażeń, przeciwnik zniknie, by przeteleportować się w inne miejsce. Zazwyczaj przeniesie się na przeciwległy koniec areny walki. Wówczas zawsze wykona swój najpotężniejszy atak: strzeli w twoją stroną wiązką fioletowych promieni, które są bardzo groźne. Bądź przygotowany na ten atak (usłyszysz charakterystyczny skowyt potwora). Nie szukaj w tym momencie bossa, skoncentruj się na ucieczce. Pobiegnij przed siebie, bądź cały czas w ruchu, a promień cię ominie. Niestety, chowanie się za skałą nic nie pomoże, bo wiązka światła przez nią przejdzie. Opisany atak oraz jak się zachować, by go uniknąć, prezentujemy we fragmencie poniższego filmu: od 01:05 do 01:25.
  • Osłonić się przed filetowym promieniem można również używając parasola - narzędzia protezy. Gdy boss strzeli w twoją stronę wiązką, użyj parasola, co zapewni skuteczną ochronę.
  • Gdy boss zakończy ten atak, podbiegnij szybko do niego i znowu zasyp go uderzeniami.
  • Czynności opisane powyżej powtarzaj do skutku.
184
  • Pamiętaj o tym, by przez całą walkę dbać o to, by aktywne były efekty związane z Środkiem uspakajającym oraz Boskim konfetti. Gdy ich działanie zakończy się, koniecznie użyj ponownie tych przedmiotów, szczególnie Środka uspokajającego. Informację o tym, czy dany efekt działa, znajdziesz pod paskiem zdrowia. Jeśli ikona 1 (Boskie konfetti) lub 2 (Środek uspakajający) zniknie, aktywuj potrzebny przedmiot.

Wojownik Shichimen - obejrzyj walkę

Po pokonaniu bossa otrzymasz: Ceremonialne tanto . W jaskini, która była siedzibą Wojownika Shichimena, odnajdziesz również Złom magnetytowy oraz Czarny proch.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.