Do tej lokacji możesz dotrzeć na dwa sposoby:

  • przez przejście do posążka rzeźbiarza: Zbiornik w Ashinie (B), opisane na stronie: Sekiro - Zamek w Ashinie
  • obchodząc zewnętrzny mur zamku - droga rozpoczyna się przy posążku: Zamek w Ashinie; przeskocz na drugą stronę fosy; za bramą skręć w prawo i podążaj wzdłuż muru; po prawej stronie zobaczysz posążek.

Zbiornik w Ashinie dzieli się na kilka części. Wiele z nich miałeś okazję już zwiedzić w prologu gry.

158
  • Obszar pod mostem (A)
  • Most i przejście do posążka rzeźbiarza: Wejście do opuszczonego lochu (B)
  • Droga w kierunku Księżycowej Wieży (C); boss: Siedem Włóczni Ashiny - Shikibu Toshikatsu Yamauchu, boss: Samotny cień, fechmistrz; skrót do Opuszczonego lochu

Obszar pod mostem (A)

Ten podmokły teren nie jest zbyt duży. Spotkasz tutaj głównie przeciwników w bambusowych kapeluszach, dlatego przygotuj topór, który przyda się podczas walki z nimi.

159

W tej lokacji znajdziesz między innymi:

  • Balon ducha Mibu
  • Złom żelazny

Most i przejście do posążka rzeźbiarza: Wejście do opuszczonego lochu, Kramarz z lochu (B)

160

Na most najłatwiej dostać się od strony posążka rzeźbiarza: Zamek w Ashinie. Na moście stoi dwóch przeciwników (1). Jeden z nich ma Klucz do wartowni, który przyda się do otwarcia drzwi do budynku, w którym znajduje się nowe narzędzie protezy shinobi - Wmontowana włócznia.

Następnie wskocz na bramę (2). Na dziedzińcu zobaczysz potężnego przeciwnika z dzwonem oraz trzy wilki. Zwierzęta zabij shurikenem, aby nie alarmować pozostałych wrogów. Do olbrzyma zakradnij się po cichu i zadaj mu śmiertelny cios. Ma przy sobie Złom magnetytowy.

161

Przy wejściu do budynku odnajdziesz Czarny proch. Wejdź do środka, gdzie odszukaj posążek rzeźbiarza: Wejście do opuszczonego lochu (3) oraz Kramarza z lochu (4), który ma w swojej ofercie między innymi:

  • Koralik modlitewny (1400 senów)
  • Część maski - smok (5000 senów)
  • Kroplę smoczej krwi (180 senów)
  • Granulki (80 senów)
  • Balon mienia Mibu (50 senów)

Droga w kierunku Księżycowej Wieży (C); boss: Siedem Włóczni Ashiny - Shikibu Toshikatsu Yamauchu, boss: Samotny cień, fechmistrz; skrót do Opuszczonego lochu

162

W tej części lokacji znajduje się wielu przeciwników. Gdy wejdziesz główną bramą (5) trudno będzie ci ich zaskoczyć, dlatego lepszym rozwiązaniem jest przejście na tyły lokacji. Wskocz na gałąź (6), a potem na kolejną, by przedostać się na wzniesienie (7).

Uważaj na małą kreaturę po lewej stronie, która - gdy tylko cię zauważy - zacznie bić na alarm. Zabij ją w pierwszej kolejności. Następnie możesz po cichu pozbawić życia większość przeciwników w tej lokacji.

163

W budynku (8) znajduje się skrzynia, z której wyciągniesz Złamany Róg Gyoubu, czyli kolejne narzędzie protezy. Drzwi otworzysz za pomocą Klucza do wartowni, który ma przy sobie jeden ze strażników (1) na moście (spójrz na trzeci obrazek od góry).

Wejścia do Księżycowej wieży (9) pilnuje boss: Siedem Włóczni Ashiny - Shikibu Toshikatsu Yamauchi.

Boss: Siedem Włóczni Ashiny - Shikibu Toshikatsu Yamauchi

164

Naprzeciwko budynku (8), w którym odnalazłeś Złamany Róg Gyoubu, znajduje się przejście (10) do jaskini, w której rozpocząłeś grę. Na drugą stronę przedostaniesz się, używając linki z hakiem lub przechodząc po krawędzi skały.

Przed wejściem do areny walki z bossem spotkasz Jinzaemona Kumano (11), który poszukuje źródła melodii, która nie pozwala mu przestać myśleć o niej.

Boss: Samotny cień, fechmistrz

Gdy pokonasz bossa, odblokujesz skrót do Opuszczonego lochu. Po drodze odnajdziesz Złom żelazny.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata