Samotnego cienia, fechmistrza spotkasz w lokacji: Zbiornik Ashina.

Znajduje się w jaskini, w której rozpocząłeś grę (prolog).

142
  • Nie zadasz bossowi śmiertelnego ciosu, nawet jeśli zakradniesz się po cichu i pomimo tego że przeciwnik stoi odwrócony tyłem do ciebie. Gdy tylko się zbliżysz, fechmistrz obróci się i rozpocznie się walka. Jednak możesz w inny sposób pozbawić go pierwszej kropki życia. Bezpośrednio nad nim znajduje się dziura w ziemi. Odnajdziesz ją kilka metrów za wejściem do jaskini. Stań na krawędzi i zeskocz. Jeszcze będąc w powietrzu zadaj bossowi śmiertelny cios (fragment filmu poniżej: od 00:03 do 00:20).
  • Po tym jak zadasz mu śmiertelny cios z góry, od razu wyprowadź kolejny atak, a potem odskocz.
  • Pojedynek odbywa się w ciasnej jaskini, w której - oprócz z bossem - musisz „walczyć” również z kamerą. Ta - niestety - potrafi zawiesić się na chwilę, przez co możesz zgubić z pola widzenia wroga. Postaraj się jak najszybciej namierzyć go ponownie i szybko zmień pozycję, aby zminimalizować szanse na zadanie Wilkowi obrażeń.
  • Leczenie w tej arenie jest utrudnione ze względu na małą przestrzeń. Jeśli chcesz skorzystać z tykwy lub granulek, ucieknij w kierunku wyjścia z jaskini. Zdążysz się wyleczyć zanim boss cię dogoni (fragment filmu poniżej: od 00:45 do 00:55).
  • Gdy się oddalisz, boos rzuci w ciebie shurikenem. Bądź przygotowany wówczas na odbicie „gwiazdki”.
  • Podczas walki przydają się Petardy shinobi. To narzędzie protezy użyte w odpowiednim momencie ogłuszy na chwilę przeciwnika, umożliwiając ci wyprowadzenie ataku.
  • Walka na dystans nie ma sensu, gdyż arena walki jest bardzo mała, a boss jest szybki i wyprowadza błyskawiczne ataki. Dlatego należy się skoncentrować się na obronie, unikach i wyprowadzaniu kontrataków.
  • Staraj się trzymać blisko bossa, unikając jego ataków i omijając go. Cały czas bądź w ruchu. Paruj ciosy, wówczas gdy niemożliwe jest uniknięcie uderzenia, ale skuteczny unik pozwoli ci wyprowadzić kontratak.
  • Pamiętaj, że zawsze możesz uciec z pola walki, wydostając się ze studni za pomocą linki z hakiem.
141
  • Unikaj lub kontruj ataki boss z czerwonym symbolem. Wyprowadzony w porę cios, nie dosyć, że udaremni zadanie dotkliwych obrażeń Wilkowi, to jeszcze spowoduje, że to shinobi zrani przeciwnika.
  • Przeciwnik kilkoma ciosami jest w stanie przełamać twoją posturę, dlatego gdy zobaczysz, że pasek postawy niebezpiecznie wzrasta, wycofaj się do korytarza i zregeneruj siły.
  • Gdy pasek postury bossa zwiększy się znacznie, spróbuje on - za pomocą umiejętności - obniżyć jego poziom. Zobaczysz wówczas białą poświatę na tułowiu przeciwnika (obrazek powyżej). Szybko podbiegnij do niego i zaatakuj go. To doskonała szansa na zadanie ran wrogowi (fragment filmu poniżej: 02:25-02:33).

W nagrodę za pokonanie bossa otrzymasz: Złom magnetytowy oraz Koralik modlitewny.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata